Polaroid chce přimět lidi opět tisknout fotografie

10. 1. 2013 | Bednářová Daniela
Každý den se pořídí kolem 1,5 miliardy fotografií, ale většina z nich není a možná ani nikdy nebude vytisknuta. Není to škoda?

Kolik máte fotek? V počítačí stovky, možná až tisíce. Ale kolik z nich jich máte vytištěných? Blíží se toto číslo nule? To není nic překvapivého. Ale mohlo by se to snad změnit. Společnost Polaroid, která už 75 let pracuje se systémem okamžitého vyvolání a čtvercovým formátem, se snaží bojovat proti trendu fotografií jen v digitální podobě. Některé fotografie si totiž zaslouží dostat se z obrazovky.

 

Každý den se pořídí kolem 1,5 miliardy fotografií (hlavně díky fotoaparátům v mobilních telefonech), ale většina z nich není a možná ani nikdy nebude vytištěna. Podle vedení Polaroidu je to hlavně tím, že tisknutí fotografií nepovažují lidé za zábavu, ale spíš za ztrátu času. Proto pro rok 2013 přišla firma se záměrem otevřít několik prodejen tzv. fotobarů - na těchto místech si budou moci návštěvníci přes bezdrátové připojení wi-fi přeposlat svoje fotografie z telefonu nebo i z Facebooku, Instagramu, Tumblr a dalších a nechat si je na místě vyvolat. Mohou s nimi provádět i různé úpravy, které tolik baví uživatele Instagramu a následně si zvolit, jak chtějí fotografie orámovat a na jaký povrch vytisknout. K dispozici zákazníkům budou asistenti, kteří poradí a pomůžou s úpravou i tiskem. Celý koncept vypadá trochu jako od Applu, jen Polaroid géniové budou mít specializaci na fotografie. Fotobar ale najdete i online. Můžete si svoje fotografie nechat vytisknout, zarámovat a poslat.

 

Polaroid se díky digitálnímu trendu dostává do pozadí, ale snaží se s tím bojovat. Svůj sortiment postupně rozšiřuje o nová zařízení. Mezi jeho poslední výrobky patří například tablet pro děti. Ale v nabídce má i tiskárny, videokamery, televize a samozřejmě i fotoaparáty. Firma Polaroid na sebe upozornila i tím, že do svého kreativního oddělení najala Lady Gaga. Z jejich spolupráce vzešla loni řada produktů pod názvem Grey Line.
Letošní snaha o přesvědčení lidí, že stojí za to mít svoje fotografie i ve fyzické podobě, je poněkud riskantní. Snad to Polaroidu vyjde.

Zdroje: www.brandchannel.com, www.retailcustomerexperience.com, www.bizjournals.com, www.polaroid.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: