Posledním slovem, které chtějí rodiče dětí s Downovým syndromem slyšet, je „sorry”

10. 11. 2017 | Kristýna Vozková
Ve videu kampaně Kanadské společnosti Downova syndromu uslyšíte dost nevhodných výrazů. Kampaň přitom ukazuje na to jediné špatné slovo, které byste neměli říkat rodičům po narození dítěte s Downovým syndromem: „Sorry.”

Poselství letošní kampaně Kanadské společnosti Downova syndromu je jasné: tím posledním, co by rodiče právě narozených dětí s Downovým syndromem chtěli slyšet, je to, že je vám to líto. Reklama s příznačným sloganem „Anything but Sorry”, kterou vytvořila agentura FCB Canada, tematicky navazuje na loňskou kampaň „Down Syndrome Answers”, ve které odpovídají lidé trpící Downovým syndromem na ty nejčastěji pokládané otázky o této nemoci.

Loňské spoty byly navrženy tak, aby se objevovaly přímo ve výsledcích vyhledávání na Googlu, a letošní kampaň využila stejného způsobu propagace. Pokud tedy uživatelé zadají do Googlu dotaz jako Co říct rodičům, kteří přivedli na svět dítě s Downovým syndromem”, na nejvyšších pozicích ve vyhledávání se jim zobrazí právě video „Anything but Sorry”.

Když mluvíme s rodiči dětí s Downovým syndromem, stále dokola se objevuje jedno téma,” uvádí Nancy Crimi-Lamanna, která zastává ve FCB Canada funkci co-chief creative officer. „Vyslechli jsme už řadu příběhů o tom, jak traumatizující byly pro rodiče reakce na narození jejich dítěte. Ať už se sami rozhodli přivést jej na svět nebo pro ně byla nemoc překvapením, reakce od rodiny, přátel i lékařů byly stále stejné - je nám to líto.”

Právě tyto reakce byly hnacím motorem pro vznik videa. „Dovedete si představit, že by vám mělo být líto, že se vám narodilo dítě?” Hlavním záměrem kampaně tak bylo zdůraznit jedinečnost okamžiku narození potomka, poukázat na to, že všechny reakce (včetně „Congratu-fucking-lations!”) jsou v pořádku a vítané, až na jednu jedinou. A tou je právě lítost.

Kromě hlavního spotu vznikl také jeden doprovodný, ve kterém se můžete blíže seznámit s aktéry videa a vyslechnout si příběhy jejich rodičů.  

V letošním roce se v Severní Americe narodí přibližně 9 363 dětí s vývojovou poruchou," říká Jeff Hilts z FCB Toronto. „Naše kampaň jim dává šanci na pořádné přivítání na tomto světě." Zájemci mohou navštívit stránku AnythingButSorry.com a popřát novorozencům jedním z vtipných a lehce vulgárních přáníček. Ta pak mohou sdílet na svých sociálních sítích. K dispozici jsou ale také tištěné kartičky, jejichž koupí podpoříte CDSS.

Video navíc dává lidem možnost uvědomit si, že lidé trpící Downovým syndromem žijí bohaté a rozmanité životy plné smíchu, smutku, zábavy, sportu a dalších každodenních radostí, a že se od ostatních zase tolik neliší. Není tedy nejmenší důvod k tomu jejich narození oplakávat. Narození dítěte má být přece tím nejšťastnějším okamžikem v životě člověka. Takže Congratu-fucking-lations!

Zdroje: adweek.com, anythingbutsorry.com



Kam dál?

Vtipná reklama o Downově syndromu ukazuje, že se potřeby lidí trpících Downovým syndromem vlastně vůbec neliší od potřeb jiných lidí. 

 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: