PUMA dostala brazilské fotbalisty na šikmou plochu. Udělala to kvůli ženám

23. 5. 2022 | Aneta Birnerová
Ženský fotbal nikdo nebere vážně – a to dokonce ani v Brazílii, kde se jinak tento sport těší velké oblíbenosti. Je to jako by ženy tlačily svůj míč do nekonečného kopce. Dokážete si to představit? Značka sportovního oblečení PUMA vám ukáže, jaká je to makačka.

Kampaň: #JogaNaSubida, The Unlevel Playing Field (Nerovné herní pole)

Značka: PUMA (Brazílie)

Agentura: BETC Havas

Ženský fotbal je na vzestupu. I přes to ale v Brazílii aktuálně pouze 1 % ze zisku špičkových áčkových klubů jde na podporu a propagaci talentu některé z dam„Je to jakoby běhaly po hřišti do kopce,“ říká značka sportovních doplňků PUMA v nejnovější kampani, která vznikla ve spolupráci s reklamní agenturou BETC HAVAS São Paulo. A protože muži umí být občas natvrdlí, rozhodla se PUMA jim svou metaforu odprezentovat v praxi. 

A tak na jednom brazilském předměstí vznikla šikmá plocha, na které PUMA vybudovala fotbalové hřiště. Poté si značka pozvala dva amatérské týmy fotbalistů a zápas mohl začít. Jak se dalo čekat, vítěz byl již víceméně předem daný – což je přesně ten princip, který PUMA chtěla odvětví profesionálního fotbalu ukázat. 

V takový moment plný nespravedlnosti většina z nás jen rozhodí rukama. Brazilské fotbalistky ale dál srdnatě bojují za rovnoprávnost s mužským sportem. Za to jim patří velký obdiv a veškerá mediální pozornost, kterou potřebují k tomu, aby se jejich sen stal skutečností. Prvním krokem v medializaci tohoto problému je pak i následující minutové video, které PUMA o svém experimentu zveřejnila. 

Podívejte se níže, jak se brazilští fotbalisté potýkají s nerovnou konkurenční výhodou protihráče. 

Speciální fotbalové hřiště samozřejmě nereprezentuje neférový poměr 1:99 ve financování doslovně. Úhel nerovnosti činí pouhých 4,5 stupňů„aby bylo možné na hřišti skutečně hrát, a zároveň poukázat na příkoří učiněná na ženském fotbalu,“ vysvětluje zástupce kreativního ředitele BECT Havas, Victor Castelo. Samotný kreativní ředitel Marcelo Ribeiro pak dodává:

„Je běžné, že brazilské fotbalistky vydělávají méně. Také neustále poslouchají poznámky typu ‚žena na fotbalové hřiště nepatří.‘ V zápasu s muži je to skutečně jako kdyby jejich protihráč kopal míč z kopce.“

PUMA ale s minutovým videem nekončí. v rámci kampaně bude nadále bojovat za brazilské fotbalistky. Na pomoc si k tomu přizvala zástup influencerů a bývalých profesionálních hráčů. Nezbývá než doufat, že jejich mediální hřiště není pokřivené a existuje v něm férová šance na vítězství.

Zdroj: Muse by ClioAds of the World

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: