Reklama týdne: Barbie - Imagine The Possibilities

20. 10. 2015 | Petr Michl
Nevídané! Nová reklama na panenku Barbie stírá stigma růžové nány.



Panenka Barbie není známá zrovna pro svou roli v emancipaci žen. Spíše je dlouhodobě předmětem kritiky za to, že vytváří už u malých holčiček nereálnou představu krásy. Poměr boků k pasu a velikost prsou u panenky skutečně dlouhá desetiletí spadaly spíše do říše fantazie. Image značky nepomáhá ani to, že je medializována nepočetná skupina žen, která tento extrém adoruje a do postavy umělé krasavice milující růžovou barvu se snaží vtělit za pomoci plastické chirurgie. Značka Barbie patřící pod hračkářský koncern Mattel se nicméně všechny tyto relikty minulosti snaží změnit v rámci její nové kampaně i s pomocí agentury BBDO San Francisco. Její reklama s názvem Imagine The Possibilities přitom naznačuje, že rozhodně kráčí správným směrem.

Od chvíle, kdy předstoupí přes aulu žáků na univerzitě pětiletá holčička a prohlásí, že jim řekne něco o mozku, se spot veze na té správné notě. Dívky předškolního věku v roli veterinářky, zaneprázdněné manažerky na letišti, průvodkyně v muzeu a trenérky křičící na své svěřence: „Zvedejte kolena jako jednorožec," jsou učiněnou roztomilostí. Pořád jde ale o jakousi fantazii, s kterou si Barbie nespojíte. Až v samém závěru to ale vše začne dávat smysl.

Reklama ukazuje, že Barbie nemusí představovat jen vzor silikonové zlatokopky, která touží pouze po velkém poprsí a panáčkovi Kennovi jako mecenášovi růžového života. Může být i prostředkem částečného zhmotnění dětských her a představ. A ano, s Barbie si můžete hrát i na univerzitní profesorku nebo veterinářku.

„Barbie byla původně vytvořena, aby ukazovala dívkám jejich možnosti. To je často zapomenutá zkušenost," řekl Agency Spy výkonný kreativní ředitel BBDO San Franciso, Matt Miller, a dodal: „Proto jsme se rozhodli všem ukázat, jak si holky opravdu hrají, a demonstrovat, že, když si hrají s Barbie, přehrávají si i možnosti, které pro ně otvírá budoucnost."


Samozřejmě, jedná se o extrémně rychlou snahu změnit vnímání značky. Spot se přesto těší enormní oblibě, na YouTube i Facebooku překonal za necelé dva týdny 6 milionů zhlédnutí. Některé komentáře na druhé zmíněné platformě navíc ukazují, že základy reklamy nestojí na vodě a mají oporu ve vzpomínkách na dětské hry u mnoha žen. Právě snaha nebýt vnímána jako závadná hračka rodiči je pro prodejní úspěchy Barbie klíčová. Spot Imagine The Possibilities je přitom mistrovským kusem při vykročení tím správným směrem.

Zdroje: The Drum, Agency Spy

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: