Reklama týdne: Vánoce nad kýblem s KFC

5. 12. 2013 | Petr Michl
Nemáte rádi vyumělkovanou vánoční pohodu v reklamách? KFC ji úmyslně povýšilo až do parodické roviny.

Klient: KFC
Produkce: BBH London
Země: Velká Británie

Vánoce ve spotřebitelské parádě všichni známe. Už od října se obchody zdobí do červených barev a snaží se podněcovat v lidech nákupní chování s poukazem na vánoční svátky. Kdyby tato taktika nefungovala, tak se rok co rok neopakuje. Všechna ta červenobílá kýčovitost je ovšem někdy trochu moc. V KFC se proto rozhodli udělat reklamu, která je přes čáru. Ovšem záměrně, takže se tomu nakonec i ti cyničtější z nás rádi zasmějí.

„Vánoční spokojenost" je zahraná do extrému i v kontrastu s nepříjemnými projevy tohoto období. V úvodu klipu tak jedna matka zpívá k druhé: „I almost tore your hair out for the last doll in the store," zatímco druhá odpovídá: „But the things that once divided us don't matter anymore."  Během Vánoc jsou zkrátka lidé tolerantnější. Santa z obchoďáku tak s pochopením zpovídá klučinu, který mu obvykle pomočí koleno, děda, jenž by za běžné situace postříkal zpívající mládež hadicí, uvítá koledníky s otevřenou náručí, a páru, který by jinak za okno rozbité dětmi „od vedle" zažaloval jejich rodiče, je najednou ta díra ve skle fuk.

Hudební podklad je téměř shodný se spoustou „písní pro dobrou věc", které dávají početným hostům prostor pro krátké vokální výstupy - klidně si tento typ songu můžeme pojmenovat jako „dobročinnou samohrajku".  I se sborem, který se v závěru klipu objeví na scéně, to ale vše skvěle sedí k dílu, které se bere vážně jen na oko (mimochodem, zmíněný sbor má vlastní účet na Twitteru jako KFC Choir).

KFC se podařilo vytvořit parodii, která není krutá, ale dokáže upozornit na negativa Vánoc s nadhledem. A s tím musíte brát i scénu, při níž se početná rodina a známí z ulice vrhnou s rozzářeným úsměvem na kyblíky s kuřetem od plukovníka Sanderse a shodnou se nad delikátní chutí KFC. Fast food se díky této reklamě nestane tradiční součástí štědrovečerního menu, ale po jejím zhlédnutí se pravděpodobně více lidí půjde zasmát vánočním starostem nad smaženým kuřecím křídlem s příchutí 11 bylin a  koření - třeba po vyčerpávajícím lovu dárků v obchodech.

KFC počítá s viralitou svého nového „singlu", který si můžete stáhnout na iTunes. Kampani dodává další rozměr v sociálních médiích. Lidé mohou s hashtagem #UniteThisXmas dát světu najevo, s kým by se rádi na Vánoce usmířili. Osoba s nejlepším tweetem pak dostane prostor v reklamě vysílané 14. prosince během finále televizního pořadu The X Factor.

Níže si můžete prohlédnout celý text písně:

Zdroj: adweek.com, adfibs.com

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: