Rozhovor s Pavlem Kotyzou ... All About Facebook

14. 11. 2012 | PeMi
Petr Andrýsek, Eva Illesová, Adam Reinberger, Adam Zbiejczuk nebo Michal Pastier - to je jen část z řady řečníků na konferenci Prime Time for ... All About Facebook.

Již 29. listopadu proběhne konference Prime Time for ... All About Facebook pořádáná Blue Events. Hlavní téma je jasné, další podrobnosti v rozhovoru odhalí jeden ze spolupořadatelů konference, Pavel Kotyza. Mimo jiné tvůrce projektu Nosimvasetriko.cz, který byl letos oceněn třetím místem v soutěži Internet Effectivness Awards ve studentské kategorii. Zároveň je Pavel člověkem s dlouholetou zkušenosti v oblasti telekomunikací a online startupové komunity, momentálně je také jednou z tváří „korupční cestovní kanceláře“ Corrupt Tour.

Facebook jako jednotné téma konference je výhodné už proto, že se jedná o aktuálně silný trend. To samotné ale nestačí. S jakým cílem jste sestavovali lineup konference? Co by měla účastníkovi přinést?

Celá konference má za cíl představit Facebook jako moderní komunikační platformu, kterou není radno opomenout při plánování svých komunikačních aktivit. Do programu jsme zařadili nejen zkušené odborníky, ale i skutečné správce a tvůrce obsahu firemních stránek. Chceme tím představit aktuální trendy a podělit se o lokální české a slovenské zkušenosti s marketingem na Facebooku.

Jaký je dle vás profil účastníka této konference? Koho očekáváte?

Již se blížíme ke stovce registrovaných účastníků z řad marketingových specialistů, manažerů a PR manažerů středních a velkých firem. Zaregistrovali se nám i někteří majitelé startupů a drobní podnikatelé. Konference je pro všechny, kteří si uvědomují důležitost Facebooku jako komunikačního nástroje a chtějí se dozvědět, co funguje a čemu se naopak vyhnout. Velkou výhodou je, že řečníci jsou z Čech a Slovenska a tudíž se nebudou představovat data a příklady z dalekého zahraničí. Český a slovenský Facebook má svá specifika, která zpravidla americké studie a „best practises“ nepostihnou.

Pojďme si povědět něco o programu. Je rozdělen do několika bloků. Co čeká návštěvníky v tom prvním nazvaném Facebook data, statistiky a budoucnost?

Návštěvníky na úvod čeká zasazení Facebooku do kontextu s použitím tvrdých dat. Zároveň jsme se ale snažili přinést určitou vyváženost. Proto je mezi trojicí řečníků velký skeptik Daniel Dočekal, ale také Jakub Mach ze ZoomSphere, který naopak vidí na Facebooku velký potenciál pro růst firem. Josef Šlerka představí zajímavou studii, která analyzovala Facebook v Česku a na Slovensku. Mohu prozradit snad jen to, že rozdíly nejsou zanedbatelné a něco jako „národní povaha“ je vtisknuté i do chování na de facto globální sociální platformě.


Druhý blok nese název Jak na facebook, aneb základy od A do Z. Právě praktické tipy oceňují lidé na konferencích nejčastěji. Pojďme se podrobněji zaměřit na jednotlivé přednášející. Eva Illésová spravuje faceboové stránky společností ETA nebo Favorit. Vyzdvihnuli byste ještě její nějaké další projekty? O čem bude její prezentace konkrétně?

Eva se s vámi podělí o své bohaté zkušenosti se správou firemních stránek. Prozradí, jakým způsobem zjistit, co vaše fanoušky zajímá, jak je zapojit, jakým způsobem celou komunikaci využít dále, i na co si dát pozor. Vycházet bude nejen ze svého projektu „Sociální sítě“ nebo práce pro TEDx Prague, ale i ze správy Facebook stránek drobných podnikatelů a e-shopů (Mámavpráci.cz, Bamboo-Tablety.cz, BookFan, OptikDoDomu, atd.) Další řečník, Martin Woska ze slovenské agentury Triad Advertising, se zaměří na příklady využití největší sociální sítě a zapojení fanoušků do komunikace pomocí standardních reklamních nástrojů nabízených přímo Facebookem.

Mnozí odborníci upozorňují na to, že se lidé na Facebooku chtějí především bavit a klasický marketing tlačící na „pilu“ ( a konverzi) na ně neplatí. Přijdou i nějaké tipy, jak se vyrovnat s touto realitou?

Samozřejmě jsme si vědomi i tohoto aspektu a jsem velice rád, že na Prime Time for…All about Facebook přijde Petr Andrýsek. Ten má tvorbu komunit v popisu práce a na Facebooku se mu to daří u značek, jako jsou Big Shock či Minecraft. Snaží se představovat produkt i služby, ale přitom respektuje hlavní zákon sociální sítě: nutnost pobavit. Můžete se tak těšit na příběhy o tvorbě youtube celebrity z řad herní komunity nebo o oddaných fanoušcích, kteří obestavují zdi svých pokojů s plechovkami od energy drinků.

Třetí část otevírá diskuze a po ní následuje prezentace Adama Reinbergera. Co bude hlavním tématem panelové diskuze a s čím na konferenci Adam přichází?

Třetí část celého dne bude začínat interaktivní diskuzí řečníků a účastníků na téma kreativita versus efektivita. Bude ji moderovat Peter Šebo ze společnosti TheMarketers.biz, která je odborným garantem celé konference. Proč některé věci zafungovaly a jiné nikoliv? Kde končí hranice efektivní komunikace a začíná „otravování“ uživatele? To vše probereme v panelu několika odborníků. Adam Reinberger se poté podívá na Facebook jako nástroj PR. Stále se ukazuje že Facebook je „píáristy“ podceňován a mnoho z nich se Facebooku spíše bojí.

Čtvrtý a poslední blok bude věnován případovým studiím. Které nejzajímavější byste doporučili?

Chtěli jsme představit případové studie průřezově od malé organizace s nulovým rozpočtem přes střední a větší firmy až po velkou veřejnoprávní instituci. Jako zástupce neziskového sektoru představí Adam Zbiejczuk aktivity sdružení Žít Brno, o úspěšném studentském projektu Markething.cz bude mluvit Ondřej Pavlů, Jan Matějka se podělí o zkušenosti z propagací Pivovaru Svijany a Dušan Murčo pak o ty z knihkupectví Martinus. Tomáš Bodboď poví návštěvníkům o začátcích a dnešní realitě používání sociálních sítí v tak tradiční instituci, jakou je Česká Televize. Jako poslední dva vystoupíme já a Michal Pastier ze Zaraguza Digital. Michal představí vybrané případové studie ze zahraničí a já se podívám na nejzajímavější studie v Česku a na Slovensku.
Po celé akci bude následovat networkingový večer v nedaleké restauraci, kde lze dále diskutovat s řečníky a účastníky konference všechna další témata, na která nebude čas během konference.

Dovolím si také upozornit na zajímavost, kterou jsme pro účastníky připravili. Nabízíme výrazné slevy na skupinové vstupné, takže nabízíme poloviční slevu na vstup pro každého druhého a dalšího účastníka. Ve třech lidech jde tedy jeden člověk úplně zdarma. Registrovat na konferenci se můžete ZDE. Připomínám, že se koná 29.11. v BIO Vzlet.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: