Snídaně z Taco Bell miluje i Ronald McDonald

31. 3. 2014 | Irena Šovčíková
Špičkování mezi značkami patří k vítanému koření reklamního světa. Taco Bell se rozhodl využít značky McDonald's a ve své reklamě angažoval pouze muže jménem Ronald McDonald. Jejich snídaně jsou totiž tak dobré, že ani konkurence neodolá. Nebo ne?

Konkurence. Nikdo ji nemá rád. Zvlášť, když se rozhodne udělat přesně to, co děláte vy, a ještě si z vás vystřelit. Něco takového udělal Taco Bell ve svých reklamách na nově podáváné snídaně. A špičkování mezi Taco Bell a McDonald's mohlo začít.

Když se řekne Ronald McDonald, asi vás jako první napadne klaun v žlutočerveném oblečku, který neodmyslitenlně patří k fast-foodu McDonald's. A právě jeho jméno si tak trochu vypůjčila konkurenční fast-foodová restaurace Taco Bell ve svých snídaňových reklamách. Ty totiž zobrazují muže, jak si užívají ranní pochoutku od Taco Bell. Voiceover ale vysvětluje: „Není překvapivé, že těmto mužům chutnají Taco waffle. Překvapující ale je, kdo jsou." Všichni vystupující se totiž jmenují Ronald McDonald. Že by konkurence preferovala snídaně z Taco Bell nad vlastními?

Takový žertík si samozřejmě McDonald's nemohl nechat líbit. Na svém Twitter účtu tak zveřejnil obrázek reklmaní postavičky starosty McCheese, který na fiktivní tiskové konferenci potvrdil, že Ronald McDonald zůstává věrný své značce. Tím to ale neskončilo. Na své Facebook stránce McDonald's také zveřejnil obrázek maskota Ronnieho, hladícího čivavu společně s komentářem "Imitace je nejupřímnější forma komplimentu". Ačkoliv tak červeno-žlutý gigant svou konkurenci přímo nezmínil, je naprosto jasné, komu tento příspěvek patří. McDonald's se každopádně musí uznat, že reakci na relativně drzou reklamu Taco Bell zvládl s grácii a ctí.

Body za kreativitu a dobrý nápad si ale zaslouží hlavně Taco Bell a agentura Deutsch L.A, která s nápadem popíchnout konkurenci přišla. Ta se rozhodla odklonit od tradičních načančaných záběrů na produkty. Reklamou se tak snažili kromě zobrazení produktů a cen vyvolat i diskuzi na téma, co vlastně každé ráno snídáme. Ať už ale byl cíl jakýkoliv, ceníme si důmyslného nápadu využít ve své reklamě konkurenci i bez použití jejího vlastního jména. Za zmínku stojí i poznámka pod čarou, která se v reklamě zobrazuje: „Tito muži nejsou nijak spojováni s McDonald's Corporation. Byli vybráni jako placení podporovatelé Taco Bell Breakfast. Ale každopádně si to pořádně užili." Prostě jednoduchá reklama vymyšlená do posledního detailu.

Zdroj: AdWeek, MarketingLand

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: