Špionské figuríny v obchodech sledují, kdo co nakupuje

21. 11. 2012 | BeDa
Bezpečnostní kamery jsou obchodníkům málo, zákazníky sledují i plastové figuríny.

Kamerové systémy některým obchodníkům nestačí. Proto si pořizují špionské figuríny. V těch je zabudovaná technologie na rozpoznávání obličejů, která se běžně používá například na letištích pro identifikaci zločinců. V obchodech značky Benetton figuríny EyeSee ale nehledají zlodějíčky, ale blíže zkoumají zákazníky. Určují jejich přibližný věk, pohlaví a rasu.

 

Říkáte si, proč investovat 4000 euro do něčeho, co vám v podstatě poskytuje stejné informace jako trochu lepší bezpečnostní kamerový systém? Tady italský výrobce Almax přichází s argumentem, že figuríny poskytují lepší a detailnější pohled. Zákazníci se na figuríny dívají, mají s nimi mnohem bližší kontakt než s bezpečnostní kamerou připevněnou na stropě.
Dalším argumentem jsou i výsledky, které má Almax od několika prodejců, se kterými spolupracuje. Jeden z obchodů díky využití bionických figurín zjistil, že má více mužských zákazníků a následně dle toho upravil výlohy. Jiný obchod představil speciální řadu oblečení pro teenagery poté, co zjistil, že představují více jak polovinu odpoledních návštěvníků jejich prodejny. Další obchod díky figurínám vypozoroval, že jeden vchod používají častěji Asiaté, proto do toho sektoru umístil člověka s potřebnou jazykovou výbavou.

 

Zatím je v oběhu několik tuctů EyeSee figurín, V Evropě jsou ve třech obchodech. Ale s jejich rozšířením vyvstává i otázka soukromí zákazníků. Obzvlášť problematické je použití programu na rozpoznání obličejů, který až příliš zasahuje lidem do jejich soukromí. Ve Spojených státech i v zemích Evropské unie je povolenou používat kamerové systémy z důvodů bezpečnosti, což figuríny EyeSee ale neplní. Stopku v používání programů na rozpoznávání obličejů dostal v zemích EU i Facebook, možná ji dostanou i plastoví špioni. Zatím jen koukají, ale výrobce uvažuje i o tom, že by měly poslouchat, co zákazníci v obchodech říkají.

Zdroj: www.mashable.com

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: