Studie: 91 % spotřebitelů šlo do obchodů na základě online propagace

21. 12. 2012 | BeDa
I online propagace láká do kamenných obchodů. Jedna z posledních studií ukazuje, že to může být dokonce jeden z nejsilnějších marketingových kanálů.

I online propagace láká do kamenných obchodů. Jedna z posledních studií ukazuje, že to může být dokonce jeden z nejsilnějších marketingových kanálů. V české realitě se tohoto trendu z velkých retailových řetězců chytl například Lidl, hlas mnoha jiných je ovšem v online prostoru velmi slabý. K jejich vlastní škodě. Jeden z posledních výzkumů na toto téma od společnosti Wanderful Media zkoumal ROPO efekt na vzorku 1 tisíce dospělých Američanů. Zásadním zjištěním bylo to, že 91 % z nich potvrdilo, že se již vydali do kamenného obchodu „na základě online zážitku“. Ten můžeme rozdělit na několik podkategorií jako „online reklama“, „doporučení od přítele na Facebooku“, „nalezl umístění obchodu při hledání produktu online“. Nejúčinnější z nich byl newsletter, na jehož základě se do kamenného obchodu vydalo 60 % lidí, online kupóny byly spouštěčem u 59 % lidí, u 56 % to pak bylo zhlédnutí online reklamy.

Funguje to i naopak. 77 % respondentů se přiznalo, že šli zkontrolovat cenovou hladinu na internet, zatímco byli v kamenném obchodě. Nejnáchylnější je k takovémuto chování demografická skupina, která je s moderní technologií odmala srostlá, ze zmíněné skupiny lidí náleželo 85% mezi tzv. „mileniály“. K této činnosti byly využívány z 92 % smartphony, z 34 % pak tablety. Nejčastěji se lidé obraceli na vyhledávače (84 %), webové prezentace obchodů, v kterých se nacházely, navštívilo 53 % online hledajících, jen 37 % hledalo informace v sociálních médiích.

Zajímavý je trend, kdy se kamenné obchody stávají pro čím dál větší skupinu spotřebitelů pouhými showroomy. Z těch, co byli v kamenném obchodě a nakonec si koupili produkt, který zvažovali, tak učinilo na místě 49 % lidí, téměř stejný počet (48 %) tak ovšem učinil online. Výzkum bohužel neříká, zdali to bylo z online verze obchodu, v kterém se nacházeli, nebo u konkurence. Když si respondenti měli vzpomenout na to, kdy naposled hledali v kamenném obchodě informace o produktu na internetu, 62 % z nich potvrdilo, že nakonec produkt jejich zájmu zakoupilo, čtvrtina z nich na základě jejich online průzkumu koupila něco jiného. 

 

Respondenti byli také dotázáni na to, kde nakupují určité kategorie zboží nejraději s možnostmi odpovědí: online; bez preference; v obchodě. Internetová varianta zcela zvítězila u knih, dárků a spotřební elektroniky. Nejmenší sílu měla naopak u nábytku (16 %), ten nakupuje 71 % nejraději osobně. Na druhé „ofline pozici“ skončily boty (61 %) a na třetí produkty spojené s péčí o tělo (56 %).

 

Studie ilustruje, jak se online a offline světy čím dál více propojují. I tak klasické formáty internetové reklamy, jako jsou banner či textová reklama v rámci Google AdWords, může zavést člověka do kamenného obchodu. Zákazníka, který v něm stojí, může naopak od nákupu konkrétního produktu odradit srovnávač cen, jenž si prohlédne ve svém mobilu. Ještě nejsme v situaci, kdy by se retailové obchody měly měnit na pouhé showroomy. Je však zřejmé, že některé kategorie zboží k tomu mají o poznání blíže.

Zdroje: www.marketingland.com
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: