Studie: Češi pijí z energy drinků nejvíce Red Bull. Reklamu v nejvyšší hodnotě má přitom letos zatím BIG SHOCK!

13. 12. 2016 | redakce
Energetické nápoje pije většina Čechů pouze výjimečně. Když už, sáhnou nejčastěji po Red Bullu, poté po Big Shock! a Semtexu.

Energetické nápoje pije většina Čechů pouze výjimečně. O něco populárnější jsou u mužů a mladších respondentů. Nejčastěji pak ti, kteří energy drinky pijí, sáhnou po značkách Red Bull a BIG SHOCK!, za nejlepší považují Red Bull. Vyplývá to z výzkumu Nielsen Admosphere realizovaném na vzorku pěti set respondentů z internetové populace starší 15 let. V žebříčku ceníkových hodnot umístěné reklamy je Red Bull na druhém místě. Inzerci v nejvyšší hodnotě umístila v období leden-říjen 2016 značka BIG SHOCK!, jak ukazuje monitoring reklamy Ad Intel.

Energetické nápoje konzumují Češi spíše zřídka: každý den nebo alespoň několikrát týdně je pije pouze 7 % lidí, mnohem obvyklejší variantou je jejich pití jednou za měsíc nebo méně často – k této možnosti se hlásí 28 % dotázaných. Polovina Čechů však energy drinky nepije vůbec. Více než ženy konzumují tyto nápoje muži a z věkových skupin nejvíce nejmladší respondenti ve věku 15-24 let.

Ti, kteří alespoň někdy pijí energy drinky, nejčastěji sáhnou po značkách Red Bull a BIG SHOCK! (u obou je to více než čtvrtina dotázaných). 18 % lidí pije nejvíce Semtex.

Otázka, jaké energy drinky dotázaní nejčastěji pijí, úzce souvisí také s tím, kterou značku považují za nejlepší. Na prvním místě je v tomto žebříčku Red Bull, který je zároveň značkou, u níž se počet těch, kteří jej mají nejraději (44 %), výrazně liší od počtu těch, kteří ho pijí nejčastěji (28 %). V oblíbenosti je na druhém místě BIG SHOCK!, který preferuje čtvrtina dotázaných, třetí místo patří Semtexu (17 %).

Co se týče využitého reklamního prostoru v období leden-říjen 2016, vede podle dat monitoringu reklamy Nielsen Admosphere zatím BIG SHOCK! s reklamou v hodnotě 34,8 milionů korun. To u této značky představuje 43% nárůst oproti stejnému období v loňském roce.


Propagace Big Shock! není zachycena pouze odhadem ceníkových cen zakoupeného reklamního prostoru. Zahrnuje mimo jiné i obsahový projekt Shock Hunters.

Red Bull od začátku roku umístil inzerci v hodnotě 30,2 milionů korun, což u něj představuje 14% pokles oproti lednu-říjnu 2015. Reklamní prostor využitý značkou Semtex měl v období leden-říjen 2016 hodnotu 18,7 milionů korun, TIGER pak využil prostor v hodnotě 13,8 milionů korun a Hell měl inzerci v hodnotě 10,4 milionů korun.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: