Studie: Co vyvolává sdílení obsahu na sociálních sítích

22. 9. 2014 | Irena Šovčíková, PeMi
Jaké titulky nejčastěji vyvolávají sdílení a co vlastně vzbuzuje potřebu sdílet nějaký článek na internetu? To řeší nová studie o online content marketingu.

Jaké titulky nejčastěji vyvolávají sdílení a co vlastně vzbuzuje potřebu sdílet nějaký článek na internetu? Takové otázky řeší nová studie, která rozebírá přes milion nejúspěšnějších článků za první půl rok 2014.

Společnosti Buzzsumo a Fractl se dohromady podrobněji zaměřily na to, co pomáhá při šíření článku, jaké mají ty nejúspěšnějí články společné prvky a jaké jsou trendy v content marketingu i na sociálních sítích. Analyzovaly proto milion článků ze 190 stránek, které za šest měsíců dohromady vygenerovaly až 2,7 miliard sdílení.

Z hlediska oblíbenosti a množství sdílení jednoznačně vyhrává Facebook s 81,9% podílem na celkovém počtu sdílení. Twitter má ale i přes nižší oblibu po Facebooku druhý největší podíl (8,6 %), na třetí pozici pak je Google+ následovaný Pinterestem a LinkedInem.



Nejmenší část sdílení vygenerovala profesní sociální síť LinkedIn. A jak je to s emocemi? Podle studie se nejpozitivněji laděné titulky sdílely právě na LinkedInu a Pinterestu. Oproti tomu Facebook se pohyboval spíše v neutrálním až negativním pásmu.

Emotivní náboj článků sdílených na Facebooku

Studie také potvrzuje, že nehledě na obsah nebo publikující stránku, je potřeba do titulku vložit něco překvapivého a vyvolat tak v čtenáři zvědavost. Důležité je také zapojit do hry emoce, ať už negativní nebo pozitivní. Velké zpravodajské stránky ale většinou sází na negativnější nádceh titulků a zatím jim to funguje. Například v rámci nejsdílenějších článků Fox News bylo přes 80 % negativních.

Emotivní nádech článků na zpravodajských serverech.

Pokud bychom se zaměřili na konkrétní stavbu titulků, mezi tisícem nejsdílenějších nadpisů se objevovala často pozitivní přídavná jména, tedy roztomilý, nejlepší, nejšťastnější atd. Běžné byly také slova, nějakým způsobem evokující inteligenci, tedy rozumět, věďet nebo dokázat.

Slova, která se nejčastěji vyskytovaly v nejvíce sdílených nadpisech

Důležité ale je, koho chcete svým obsahem oslovit a na jaké sociální síti se daná cílová skupina pohybuje. Na Pinterestu možná uspějete s titulky obsahující slova jako je jóga, cvičení, recept nebo tipy.

Nejčastěji se vyskytující slova v titulcích sdílených na Pinterestu

Na LinkedInu ale spíš zafungují infografika, úspěch, leadership, návyky, networking nebo logicky, práce.

Nejčastěji se vyskytující slova v titulcích sdílených na LinkedInu

Zajímavé je i srovnání word cloudů pro Facebook a Google+. První je, jak z běžné konverzace o životě: lidi, děti a psi dělají věci, které jsou k popukání, kouzelné či nejhorší.

Nejčastěji se vyskytující slova v titulcích sdílených na Facebooku

Na Google+ je pro změnu patrné to, jak je toto sociální médium populární mezi fotografy, kteří zde vystavují své snímky z cest, mluví o geografii, zemích a přírodě. To, že velikost slova programátoři" je stejná jako u soutěž" by na Facebooku bylo nemyslitelné - zde je to důkazem, že lidé pracující v IT se tu zdržují. A baví se tu třeba i o kauze s monitorováním online chování uživatelů americkou vládní organizací NSA.  

Nejčastěji se vyskytující slova v titulcích sdílených na Google+

Celá studie je ke stažení zde.

Zdroj: MarketingLand

Štítky dokumentu: Content Marketing Infografika

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: