Tajemství úspěchu lokálního zpravodajského příspěvku na Facebooku

29. 11. 2012 | PeMi
Jaké je tajemství úspěšného příspěvku místního zpravodajství na Facebooku? Stejně jako jinde jsou úspěšné obrázky, vtipná zvířátka a drby – naštěstí nejen to.

Podle toho, co říká Facebook, nejlepší příspěvky obsahují nějaký obrázek či video a výzvu k akci.
Tyto poučky se mohou zdát poněkud obecné, ale existjí i společnosti, které neváhají a provádí vlastní průzkumy. Například o tom, co lidi přiměje sdílet příspěvek o jejich městě či státě, ve kterém žijí.
Americké National Public Radio společně s dalšími menšími zpravodajskými společnostmi zkoumalo lokálně zaměřené příspěvky v průběhu července, srpna a září a přišlo s devíti kategoriemi příspěvků, které nejvíce fungují:

  • odhalení místních záhad a tajemství,
  • radostné zprávy pro obyvatele,
  • stimulace zvědavosti,
  • komentování zpráv,
  • aktuální zprávy,
  • příspěvky k pobavení,
  • aktuální drby,
  • provokativní kontroverze,
  • dechberoucí obrázky.

 

Každé město nebo oblast má svoje charakteristické prvky a zvyky. Lidé o nich sice obecně ví, ale nikdy se nepozastavili nad tím, jak vznikly a jak je vysvětlit. Proto uživatelé Facebooku reagují na příspěvky odhalující místní záhady a tajemství. Třeba, proč se Praze říká stověžatá a kdo nás nutí nosit ponožky v sandálech.
Do kategorie radostných zpráv pro obyvatele spadají například výsledky anket o nejhezčí města. Když se město dobře umístí, lidé se rádi podělí se svými přáteli o to, že právě v tak krásném městě žijí. Letos se takového ocenění dočkala v ČR například Olomouc.
Pak jsou kategorie jako stimulace zvědavosti prostřednictvím zajímavostí, komentování zpráv nebo aktuální zprávy. U aktuálních zpráv se nejedná o jakoukoli zpravodajskou mřenku, ale o významnější události - například když hrozí nebezpečí nějaké přírodní katastrofy. Velmi účinné jsou i příspěvky k pobavení, například vtipná videa lokálních zvířecích hvězd. (V tomhle ohledu za Amerikou hodně zaostáváme, nebo prostě naši domácí mazlíčci nemají takový smysl pro humor jako například Colonel Meow.)


 

Zapojit uživatele Facebooku dokáží i aktuální drby, třeba informace o tom, že v hospodě v sousední vesnici právě vaří Zdeněk Pohlreich, vyvolá bouřlivé reakce. Fungují i kontroverzní příspěvky a dechberoucí obrázky města či lokality.

Zdroj: www.allfacebook.com

Štítky dokumentu: Facebook YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: