TikTok je první aplikací, která pokořila hranici 3 miliard instalací a nepatří Facebooku

20. 7. 2021 | Kristýna Vozková
3 miliardy instalací! TikTok se dostal do klubu výjimečných mobilních aplikací. Byl navíc nejstahovanější a nejvýdělečnější neherní aplikací první poloviny roku 2021.

 

TikToku se v roce 2021 daří a nic na tom nezměnilo ani jeho odstranění z největšího, indického trhu. Dokazuje to průzkum poskytovatele tržních informací o globální ekonomice aplikací, společnosti Sensor Tower. Podle ní překonal nyní TikTok a jeho čínská verze Douyin během první poloviny roku 2021 hranici tří miliard instalací v rámci AppStore a Google Play, a stal se tak zároveň první aplikací, které se to podařilo a nepatří Facebooku. Od ledna roku 2014 překonaly tuto hranici pouze WhatsApp, Messenger, Facebook a Instagram. 

TikTok byl nejstahovanější a nejvýdělečnější neherní aplikací první poloviny roku 2021, dosáhl celkem 383 milionů prvních instalací a odhadované výdaje spotřebitelů se pohybovaly kolem 919,2 milionů amerických dolarů. A ačkoliv nové stahování aplikace meziročně pokleslo o 38 % z téměř 619 milionů během první poloviny roku 2020 (což je způsobeno patrně právě vlivem ztráty indického trhu), výdaje uživatelů v rámci TikToku stále stoupají. Oproti předchozímu období navíc platforma zaznamenala opětovný nárůst ze 178 milionů staření v prvním čtvrtletí na 205 milionů ve čtvrtletí druhém. 

Z průzkumu Sensor Tower dále vyplývá, že během druhého čtvrtletí roku TikTok zaznamenal největší mezikvartální nárůst příjmů od jeho uživatelů od druhého čtvrtletí roku 2020. Vzrostly o 39 % z původních 384,7 milionu dolarů na 534,6 milionu dolarů. Celkové odhadované výdaje za první polovinu roku tak činí přibližně 919, 2 milionů amerických dolarů. Spotřebitelské výdaje v rámci TikToku nyní celosvětově překročily 2,5 miliardy dolarů. Od ledna roku 2014 dosáhlo hrubého zisku nad miliardu dolarů pouze 16 neherních aplikací, více než 2,5 miliardy pak jen 5: TikTok, Tinder, Netflix, YouTube a Tencent Video.

 

A právě schopnost převést zájem uživatelů o aplikaci na skutečné příjmy je ukazatelem obchodního úspěchu platformy a činí to z ní nebezpečného konkurenta pro giganty typu Facebooku či YouTube. Nemá sice takové množství financí na podporu byznysu jako Facebook, buduje však silnou síť tvůrců, kteří na platformu přilákají další mladé uživatele. A právě mladé publikum je devízou TikToku, která mu predikuje růžovou budoucnost. Zdá se totiž, že doba Facebooku a Instagramu jako platforem pro mladé již pominula, a to i přesto, že se snaží na svých platformách začlenit podobné funkce ve snaze mladé publikum přetáhnout. 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: