Trump chystá vlastní sociální síť

22. 3. 2021 | Petr Michl
Zakázali ho na Twitteru, Facebooku, Instagramu a dalších sociálních sítích. Mluvčí bývalého prezidenta USA nyní naznačil, že chystá vlastní platformu. Trumpovo sociální médium by mělo přijít do 2 až 3 měsíců.


Zdroj: @RealDonaldJTrump / Twitter

Trump byl dlouho miláčkem sociálních sítí a obzvláště pak Twitteru. Útok jeho příznivců na Kapitol a role Trumpových příspěvků v rozpoutání této bezprecedentní události přiměla Twitter a další platformy k totálnímu obratu jejich přístupu. Z hájení práva říkat cokoliv se přes upozornění na zavádějící výroky během pár dnů dopracovaly až trvalému zákazu pro osobu Donalda Trumpa. Nyní se zdá, že bývalý prezident USA má plán B na médium, kde ho nikdo nijak omezovat nebude.

Ihned po jeho prohře v prezidentských volbách se mluvilo o tom, že by se Trump mohl pokusit spustit vlastní televizní stanici. Tak trochu za svou považoval po dlouhou dobu konzervativní Fox News. Poté, co tato TV stanice jako první přiřkla volební vítězství ve státě Arizona Bidenovi, se s ní ovšem bleskurychle rozkmotřil a nemůže jí přijít na jméno. Vlastní TV se zdá jako logický krok, ale Trump prý chystá platformu bez cenzury i ve světě sociálních sítí. Právě Fox News to pověděl v pořadu #MediaBuzz mluvčí jeho prezidentské kampaně v roce 2020, Jason Miller.  

„Prezident byl na nějakou dobu mimo sociální média, jeho tiskové zprávy, jeho prohlášení ovšem získaly snad ještě více (mediální pozornosti), než se mu to kdy podařilo na Twitteru,“ uvedl Jason Miller. Tím pravým mediálním šrapnelem bylo ovšem pokračování jeho televizního vystoupení, v kterém uvedl:

„Domnívám se, že uvidíme návrat prezidenta Trumpa na sociální sítě za asi 2 až 3 měsíce, ovšem na jeho vlastních platformách. Myslím si, že toto bude představovat nejžhavější věc ve (světě) sociálních médií. Zcela to změní pravidla hry a každý bude čekat a sledovat, co prezident Trump udělá. Bude to ale na jeho vlastní platformě.“

Zde si je potřeba uvědomit jistý rozpor mezi oběma zmíněnými prohlášeními. Kdyby veškerá Trumpova slova byla médii akcentována ještě více, než když byl na Twitteru a dalších sociálních sítích, bylo by to spíše znamením, že je nepotřebuje. Nejde ovšem jen o dosah samotných tweetů někdejšího účtu Donalda Trumpa. Skrze Twitter dokázal Trump nastavovat agendu. Jeho tweety publikované ve 3 ráno určovaly  o čem média daný den budou psát, a dávalo jim to skvělý prostředek k tomu, jak jeho vyjádření bez námahy citovat. Nemluvě o tom, že se dostaly samy o sobě k desítkám milionů Trumpových followerů.

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články: