Tweetovat v reálném čase umí každý, ale co takhle skicovat?

14. 11. 2014 | Irena Šovčíková
Obsah tvořený v reálném čase má rázem úplně nový rozměr. Známý autor komiksů místo tweetů totiž dokumentoval přistání na kometě pomocí vtipných skic.

Velké události na sociálních sítích reflektuje kde kdo. Málokoho však napadlo místo písmen reportovat o aktuálním dění pomocí kreslených obrázků. Autor komiksu xkcd to vyzkoušel u příležitosti prvního přistání na kometě, které sledoval celý svět.

Po přistání na měsíci se lidstvu podařilo uskutečnit další krok v prozkoumávání vesmíru. Tento týden totiž modul Philae z výzkumné sondy Rosetta úplně poprvé po desetileté cestě dosedl na povrch komety. A i když okolo nebylo tolik radosti jako při přistání na měsíce, rozhodně získal spoustu pozornosti od médií, která poctivě dokumentovala každý okamžik přistání. Málokdo se do toho však položil tolik jako kreslíř amerického populárního komiksu, Randall Munroe. Ten skicoval aktuální situaci každých pět minut po dlouhých 12 hodin.

Aktuální obsah tak dostal úplně nový rozměr. Tweetování z důležitých událostí dělá kdejaká značka, ale kreslený obsah tvořený z pochodu, navíc s humorem, to zatím nikoho nenapadlo. Autor komiksu xkcd se však rozhodl jít proti proudu a dokumentovat historický okamžik svým vlastním způsobem. Místo toho, aby ve středu, kdy se sonda Rosetta po deset let dlouhé cestě vesmírem měla pokusit o přistání na kometě, usedl k Twitteru nebo televizi, vytáhl stylus a celou akci zaznamenával do jednoduchých obrázků.

Randall Munroe zaznamenával pomocí svých skic zhruba každých 5 minut celých náročných 12 hodin. Jednoduchými obrázky však dokázal zaznamenat věděčtější informace i nervozitu a nadšení spojené s prvním přistáním na kometě. A to všechno poměrně vtipnou formou.


Ačkoliv přistání na kometě živě dokumentovalo spousta firem a hlavně médií, nikoho nenapadlo opustit klasické tweety a zkusit i něco jiného. Možná by ale měli, protože byť to není nic lehkého, fanoušci tyto živé skicy z vesmíru milovali.

Zdroj: Adweek

Štítky dokumentu: Content Marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: