Twitter přidává nové analytické metriky. Sledovat jde konečně organický dosah i míru zapojení

14. 7. 2014 | Irena Šovčíková
Na Twitteru je nově možné sledovat organický dosah i míru zapojení díky úpravě analytické části. Podle dostupných dat ale dosah není nijak slavný.

Až dosud nebylo prakticky možné měřit, kolik lidí vlastně zaregistrovalo nebo prokliklo jeden tweet. Sociální síť Twitter proto upravila analytickou část, díky které je možné sledovat například zobrazení nebo zapojení uživatelů u tweetů. Zatím ale jen pro inzerenty nebo ověřené uživatele.

Nová podoba analytiky umožní marketérům lépe měřit úspěšnost jejich příspěvků. Sledovat imprese, zapojení i další čísla bylo možné již dřive, ale pouze u propagovaných tweetů. Nyní jsou statistiky otevřené i u neplacených příspěvků. Inzerenti mají tedy přehled o tom, jaký je organický, tedy neplacený, dosah jednotlivých zpráv.

V prostředí tzv. dashboard je možné nově sledovat imprese jednotlivých postů, v rámci prvního dne dokonce s rozdělením do hodin. Zobrazení starších příspěvků se počítá souhrnně po dobu 28 dnů. Zajímavé jsou ale i metriky zapojení, které ukazují, kolik lidí prokliklo jeden příspěvek, pokud obsahuje odkaz nebo hashtag tak i kliknutí na ně. Twitter také nabízí možnost sledovat, zda vybraný příspěvek negeneruje nějaké nové odběratele, případně prohlédnutí profilu. To dává značkám a marketérům lepší přehled o tom, jaký obsah je na Twitteru zajímavý a který naopak jeho uživatele vůbec nezajímá.

V době kdy Facebook stále nepopulárně omezuje organický dosah jeho příspěvků, se spousta marketérů obracela více na další sociální sítě, tedy například Twitter. Někdy se dokonce tvrdilo, že na Twitteru vidí odběratelé všechny vaše příspěvky. Buster Benson, analytický produktový manager u Twitteru, v novém příspěvku na blogu si dokonce do neslavného dosahu Facebooku nenápadně rýpl větou „Na Twitteru se mezi vás a vaše odběratele nic nepostaví."

Nové metriky ale ukazují, že ani zde to není s neplaceným dosahem nijak slavné. Podle dat bloggera Dannyho Sullivana pro server MarketingLand se na jeho účtu s 390 tisíci odběrateli zobrazil příspěvek zhruba 7 tisícům uživatelů, to je míra zobrazení zhruba 1.85 %. Pokud bychom se podívali na míru zapojení v měřítku všech odběratelů účtu, je míra zapojení 0.1 %. A to není zrovna mnoho. Na druhou stranu, podle screenshotů z BuzzFeed je jejich dosah až 22 % všech odběratelů. To ale nemusí být relevantní, vzhledem k tomu že screenshoty pochází z oficiálního blogu Twitteru.

I samotný Twitter ve svém příspěvku přiznal, že okamžitý organický dosah není obzvlášť vysoký. Doporučuje tedy publikovat příspěvky zhruba dvakrát až třikrát za den. Tímto způsobem lze podle Twitteru oslovit zhruba 30 % svých odběratelů během jednoho týdne. Pokud ale toto tempo udržíte, je dost možné že se spousta zobrazení nabalí ještě během měsíce. Nemá smysl tedy zatracovat Twitter, ale spíše přizpůsobit svoje chování na něm.

Drobnou chybou nových metrik ale je, že nejsou otevřená všem. Vidět je mohou zatím pouze inzerenti a verifikovaní uživatelé. Informace o tom, zda budou data dostupná i ostatním uživatelům, zatím nejsou k dispozici.

Zdroj:  Marketing Land

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: