Ukaž, napiš, zpropaguj - studenti se učí měnit negativismus mediálních zpráv

25. 1. 2013 | Petr Michl
Již v pondělí 28.1. přijde vyhlášení soutěže Ukaž, napiš, zpropaguj pořádané Marketingovým institutem při VŠE a Centrem současného umění DOX.

Blíží se vyvrcholení studentské soutěže, kterou společně pořádají Marketingový institut při VŠE a Centrum současného umění DOX. Vyhlášení vítězů proběhne právě v DOXu 28. ledna 2013 od 18 hodin. Cílem celé akce je ukázat, že ačkoliv má v současné době většina mediálních zpráv negativní ladění, nemusí tomu tak být vždycky. Že to jde i jinak, ukazují práce studentských týmů, které do soutěže přinášejí zajímavé pozitivní příklady ze svého okolí.

Najít přínosný projekt a vytvořit jeho přitažlivý mediální obraz

Soutěž má název "Ukaž, napiš, zpropaguj" a je součástí výstavy Kartografie naděje: Příběhy sociální změny, která se koná v Centru současného umění DOX v Praze od 22. listopadu 2012 do 21. února 2013. Představí mimo jiné i příběhy zajímavých a úspěšných lidí a iniciativ, kterým se daří pozitivně měnit svoje okolí či smysluplně vyřešit místní problém.

Úkolem soutěžních týmů je vyhledat zajímavý lokální projekt, vymyslet strategii jeho propagace v médiích a vytvořit jeho pozitivní a přitažlivý mediální obraz. Studentské týmy na soutěžních návrzích pracovaly v průběhu celého zimního semestru, termín uzávěrky byl 7. ledna 2013. Nyní je posoudí odborná porota složená ze zástupců vysokých škol, neziskových organizací a odborníků na oblast marketingu, médií a sociologie.

Studenti hledají vlastní cesty

Jakou konkrétní formu soutěžní návrhy mají? Studenti mohou vytvořit zajímavý či netradiční interview, sérii emotivních reportáží, zvolit originální marketingovou strategii nebo najít svoji zcela novou cestu, jak vybraný projekt propagovat. Součástí zadání je také porovnání medializace vybraného projektu s komunikační strategií, která byla použita u obdobného zahraničního projektu.

V rámci soutěže si tak studenti mohou na vlastní kůži a přímo v praxi vyzkoušet, jak by mohli řešit podobný úkol ve svém budoucím zaměstnání, a získají tak cennou zkušenost, která se stane součástí jejich profesní přípravy.

O projekt je značný zájem

Soutěže se zúčastní týmy z celé řady vysokých škol - přihlášené příspěvky vznikly na VŠE, na Univerzitě Karlově, Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, brněnské Masarykově univerzitě, na, Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a také na Vyšší odborné škole publicistiky. "Posouzení výsledků soutěže tak přinese nejedno zajímavé srovnání - nejen porovnání konkrétních prací soutěžních týmů, ale i komparaci přístupu jednotlivých vysokých škol k výuce zaměřené na oblast médií a marketingu," říká k tomu Tomáš Poucha z Klubu Marketingového institutu. "Jsme proto velice rádi, že je tato akce další z oblastí, v nichž spolupracujeme s Centrem současného umění DOX."

Soutěž "Ukaž, napiš, zpropaguj" je originální a ojedinělou možností, jak zviditelnit v médiích zajímavý a prospěšný projekt. "Je však také cestou, jak ukázat na práci budoucích odborníků na marketing a PR, že v médiích je možné úspěšně prezentovat i pozitivní informace," zdůrazňuje Tomáš Poucha.

Všechny návrhy si budou moci prohlédnou návštěvníci centra DOX v rámci výstavy Kartografie naděje: Příběhy sociální změny. Vítězové dostanou možnost prezentovat svoje projekty v rámci doprovodného programu a jejich práce budou zařazeny do elektronické čítanky, která k výstavě vzniká. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 28. ledna 2013 v prostorách centra DOX a vstup je zdarma, více informací najdete na webu nebo na Facebook eventu akce.
 

Štítky dokumentu: Facebook Reportáže

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: