V Digitální garáži Googlu se už vyškolilo 10 tisíc lidí

7. 9. 2016 | Petr Michl
Češi potvrdili zájem učit se digitálním dovednostem. Za poslední půlrok se jich jen díky vzdělávacímu programu Digitální garáž společnosti Google v této oblasti vyškolilo více než 10 000.

 

Češi potvrdili zájem učit se digitálním dovednostem. Za poslední půlrok se jich jen díky vzdělávacímu programu Digitální garáž společnosti Google v této oblasti vyškolilo více než 10 000. Z dat českého Googlu vyplývá, že největší zájem o získání těchto znalostí mají studenti a malí a střední podnikatelé. Celkem Češistudiem na e-learningové platformě digitalnigaraz.cz doposud strávili 2 752 dní, tedy sedm a půl roku. Největší zájem o školení Google zaznamenal v Praze, v Jihomoravském a v Moravskoslezském kraji.

Podle odhadu Evropské komise budou v budoucnu digitální dovednosti nutné pro vykonávání až 90 % pracovních pozic. Ale v současné době chybí tyto dovednosti více než polovině evropské populace. Společnost Google proto v únoru spustila vzdělávací iniciativu „Pomáháme Česku růst”. Od té doby se jejím prostřednictvím v digitálních dovednostech proškolilo více než 10 000 Čechů. Největší zájem o přednášky o tom, jak uspět na internetu, zatím jeví studenti a malí a střední podnikatelé ve věku od 18 do 44 let.

„Přestože je Česko malá země, patří mezi nejinovativnější internetové trhy a poptávka po digitální gramotnosti zde dramaticky roste. Digitální dovednosti jsou totiž stále zásadnější pro udržení konkurenceschopnosti, ať jste podnikatel, zaměstnanec nebo student. Věřím, že investice do digitální gramotnosti podpoří prosperitu českých firem doma i v zahraničí,“ říká ředitelka českého Googlu Taťána le Moigne.

 

Všech 23 témat Digitální garáže


Zdroj: Digitální garáž

Největší zájem je v Praze

Největší počet vyškolených připadá na Prahu, která má v tomto ohledu téměř trojnásobný náskok před Jihomoravským krajem. Následuje Moravskoslezský kraj, kde v současnosti panuje nejvyšší míra nezaměstnanosti v Česku. Podobný počet vyškolených pochází z Plzeňského a Zlínského kraje.

Nejhorlivější “studenti” na západě Čech

Průměrně nejdelší doba na jednu návštěvu e-learningové platformy, a to téměř 35 minut, připadá na obyvatele Železné Rudy v Plzeňském kraji. Jedno prvenství si připsali také uživatelé z obce Vacov v Jihočeském kraji - při jednom sezení si prohlédli největší objem učiva.

Celkem sedm a půl let studia

Sledováním videí, čtením textů nebo vyplňováním testů na digitalnigaraz.cz strávili lidé dohromady už 2 752 dní, tedy sedm a půl roku. Velká část návštěv, celých 30 %, je z chytrých mobilních telefonů, dalších 10 % z tabletů.

Google pokračuje regionálními školeními

Součástí projektu Digitální garáž je také série školení v regionech. V devíti městech po celé České republice se jich odehrálo 29, z toho sedm na půdě významných univerzit, například Vysoké školy ekonomické v Praze nebo Vysokého učení technického v Brně. Dále odborníci na digitální prostředí z řad partnerů Googlu navštívili Ostravu, České Budějovice, Liberec, Olomouc, Poděbrady, Nový Jičín a Brandýs nad Labem. Další termíny přednášek zájemci naleznou na digitalnigaraz.cz/prednasky.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: