Ve stavebnictví se krize projevuje až letos, firmy nusí více investovat do marketingu

22. 6. 2010 | IKE
Výrobci oken, dveří a garážových vrat zaznamenali v první polovině roku 2010 pokles počtu zakázek. Domácnosti totiž letos začaly ustupovat od nákladných stavebních rekonstrukcí a developeři omezili nové projekty. Podle statistik ČSÚ klesla stavební produkce v prvním čtvrtletí roku 2010 oproti loňsku dokonce o 22 %.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Výrobci oken, dveří a garážových vrat zaznamenali v první polovině roku 2010 pokles počtu zakázek. Domácnosti totiž letos začaly ustupovat od nákladných stavebních rekonstrukcí a developeři omezili nové projekty. Podle statistik ČSÚ klesla stavební produkce v prvním čtvrtletí roku 2010 oproti loňsku dokonce o 22 %. S nezájmem zákazníků tak výrobci bojují především navýšením investic do marketingu - s tím, že jim vybojují lepší pozici po očekávaném oživení na trhu v příštím roce.
Negativní důsledky finanční krize zasahují firmy podnikající v oblasti stavebnictví v plném rozsahu až letos. Loni byly totiž dokončovány projekty, jejichž realizace započala ještě před propuknutím hospodářské recese, propad v počtu zakázek proto nebyl tak významný. Výrobci otvorových výplní reagují na aktuální situaci navýšením marketingových rozpočtů, zaměřují se především na výkonnostní marketing a podporu přímého prodeje.
„V rámci finanční krize jsme se rozhodli zintenzivnit marketing a vývoj nových produktů. Pro zákazníky jsme vytvořili patentově chráněná řešení, která na trhu scházela. Zájem o tato nová řešení nahradil úbytek standardních zakázek,“ sdělil Miroslav Hasa, majitel společnosti Trido. „Situaci ve stavebnictví bohužel ovlivnila i nebývale dlouhá zima. V únoru a lednu jsme zaznamenali meziroční propad v počtu zakázek asi o 50 %. Díky následnému enormnímu zájmu klientů se však podařilo propad v březnu zcela dohnat, takže v meziročním srovnání prvního kvartálu u nás k poklesu nedošlo,“ doplnil Hasa.
V rámci podpory prodeje kladou firmy důraz také na sortiment. Některé podniky vyrábějící otvorové výplně se snaží zákazníky oslovit rozšířením nabídky výrobků. „Prodejnost se výrazně oproti loňskému roku nezměnila. Pro udržení klientely nabízíme nejrůznější slevy, které komunikujeme mnohem intenzivněji než loni. Navíc jsme letos představili několik nových modelových řad dveří,“ vysvětlil Radim Grygárek, manažer společnosti Porta Doors.
Pokles počtu zakázek výrobců otvorových výplní má souvislost také s rostoucí nezaměstnaností, která negativně ovlivňuje kupní sílu domácností. Na trhu v současné době panuje obava z nákladných investic, odkládají se výstavby nových objektů i rozsáhlejší rekonstrukce. Z údajů Českého statistického úřadu vyplývá, že v prvním čtvrtletí letošního roku klesl počet vydaných stavebních povolení o více než 1700 oproti roku 2009. Výrobci otvorových výplní shodně tvrdí, že se situace ve stavebnictví letos výrazněji nezlepší.
„K oživení stavebního trhu a rekonstrukcí dojde pravděpodobně až v roce 2011 a spíše v letech následujících. Poptávka po oknech totiž klesá, což je způsobeno nejen sníženým počtem nových zakázek realizovaných stavebními firmami, ale také poklesem zájmu ze strany domácností o rekonstrukce,“ uvedla Simona Polášková, marketingová ředitelka ze společnosti Window Holding, výrobce oken. „V době, kdy mají lidé kvůli ekonomické situaci obavu z nezaměstnanosti, přirozeně odkládají nákup produktů dlouhodobé spotřeby, mezi které právě okna patří,“ doplnila Polášková s odkazem na průzkum agentury IPSOS, ve kterém 30% dotázaných, což je téměř dvojnásobek oproti roku 2009, uvedlo, že v roce 2010 nehodlají v této oblasti investovat.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: