Virál kritizuje dnešní extrémně „sociální dobu"

12. 5. 2014 | Irena Šovčíková
Každou myšlenku tweetujeme, všechno musíme dát na Instagram a všude se musíme checknout na Foursquare. Ve skutečnosti jsme ale sami. Alespoň podle Look Up, virální básně proti sociálním sítím.

K dnešní době patří zcela neodmyslitelně i chytré telefony, neustálý přístup k internetu a hlavně nespočet různých sociálních sítí. Jsem jednoduše zvyklí se svými přáteli sdílet, kde zrovna jsme, co tam děláme, co vidíme a jaký na to máme názor. Po extrémně sociální době se ale stále více začíná rozmáhat úplně opačný, anti-sociální trend. Ten je předmětem nového virálního hitu Look Up i několika kampaní.

Před několika dny se na YouTube objevil krátký film s názvem Look Up. Jeho autor, Gary Turk, v něm recituje originální báseň pojednávající o našem životě ve světě virtuálních iluzí. Ačkoliv podle něj máme pocit, že máme spoustu přátel, ve skutečnosti nás žádný z nich nezná - jsme sami. Měli bychom zvednout hlavy od svých obrazovek, zaklapnout počítače a vyrazit ven, žít zase spolu, ne jen každý za svým telefonem. Video také kritizuje, jak moc se na technologie spoléháme. Svoje děti zabavíme jen iPadem a ty pak jen sedí doma, před obrazovkou. To je docela smutné. O tom, že si tento problém uvědomuje stále více lidí svědčí fakt, že video má za necelé dva týdny už přes 35 milionů zhlédnutí a nespočet příznivců.

Jediné, co je trochu ironické je, že právě video, které nás nabádá, abychom se odpojili od virtuálního prostředí a sociálních sítích má tolik sdílení právě na těchto kanálech. Tweetovaly o něm i celebrity, například britský tenista Andy Murray nebo výherkyně americké talentové soutěže, Jordin Sparks. Na druhou stranu, právě autor videa Gary zůstal skutečně věrný tomu, co říká. Má v plánu totiž sociální sítě používat jen jednou za měsíc. 

O naší neustálé potřebě být připojení k internetu mluví i  „reklama", za kterou stojí značka Coca-Cola. Ta vytvořila spot pro fiktivní produkt, jakousi ochranu před sociálními sítěmi. Stejně jako dáváme psům okolo hlavy plastový kužel, který jim zabrání škrabat se tam, kde nemají, bychom něco podobného potřebovali i my. Alespoň bychom zvedli hlavy od svých mobilních telefonů a dívali se okolo sebe. Nebylo by to špatné, že?

Pokud byste preferovali něco méně nápadného, Trident, výrobce žvýkaček, má pro vás řešení. Při propagaci žvýkání, jako způsobu jak zůstat soustředěný, zvolili trochu neobvyklou cestu. Vytvořili speciální, zatím neprodejnou kolekci oblečení, která ruší veškeré notifikace na mobilu. Člověk, který má něco z kolekce Focus právě na sobě se tak může plně soustředit na život okolo sebe, místo toho aby koukal do telefonu. Na podobném principu fungovala i kampaň brazilského pivovaru Polar Beer. Ti vytvořili chladičku na láhev, ve které je zároveň i rušič signálu. Kdokoliv, kdo si v baru objednal pivo a chtěl sedět u stolu tak neměl na výběr a musel si povídat se skutečnými kamarády. Více najdete v článku Konec nesociálním barům plným smartphonů.

Zdroj: Mashable, Creativity Online


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: