Vlastník Novy čeká na trhu televizní reklamy jen mírné zlepšení

23. 2. 2011 | ČTK
Vývoj na trhu televizní reklamy signalizuje, že situace by se měla v průběhu letošního roku mírně zlepšovat. V rozhovoru s agenturou Bloomberg to řekl šéf mediální společnosti Central European media Enterprises (CME) Adrian Sarbu. Firma, která v Česku vlastní televizi Nova, se podle něj zaměří na udržení sledovanosti a tržního podílu, a to při co nejnižších nákladech.

TV Nova

Vývoj na trhu televizní reklamy signalizuje, že situace by se měla v průběhu letošního roku mírně zlepšovat. V rozhovoru s agenturou Bloomberg to řekl šéf mediální společnosti Central European media Enterprises (CME) Adrian Sarbu. Firma, která v Česku vlastní televizi Nova, se podle něj zaměří na udržení sledovanosti a tržního podílu, a to při co nejnižších nákladech.

"U výdajů na televizní reklamu jsme během prvního čtvrtletí zaznamenali v meziročním srovnání zlepšení," podotkl Sarbu v rozhovoru, který je volně přístupný na webu agentury. CME proto čeká, že celoroční růst trhu se bude na všech jejích trzích pohybovat do deseti procent.

CME je americkou společností, hlavní sídlo má v Praze a daňový domicil v Hamiltonu na Bermudách. Působí v šesti zemích střední a východní Evropy, v České republice vlastní nejsledovanější komerční televizi Nova a další televizní stanice. Část podniku vlastní americká společnost Time Warner.

Sarbu řekl, že CME bude nadále fungovat "velmi disciplinovaně". V České republice je vlajkovou lodí CME právě Nova a Sarbu doufá, že si televize i nadále udrží více než 40procentní podíl na sledovanosti.
CME v posledních letech zápasí se slabým reklamním trhem, který se zatím po krizi nevzpamatoval tak, jak firma předpokládala. CME přitom už loni v říjnu uváděla, že situace na trzích v České republice, ve Slovinsku a v Chorvatsku se ve čtvrtém čtvrtletí nadále zlepšuje.

Sarbu řekl, že při současné situaci na trhu je udržení 40procentního podílu na sledovanosti nejefektivnějším způsobem, jak dosáhnout co nejlepších finančních výsledků. CME podle svého šéfa disponuje dostatečnými zdroji na to, aby mohla podíl na sledovanosti i zvýšit, až výdaje na televizní reklamu začnou opět růst.

CME se chystá ve středu zveřejnit výsledky hospodaření za loňské čtvrté čtvrtletí a za celý rok 2010. V říjnu firma sdělila, že pokračuje v plánu vytvořit za celý rok provozní zisk před odpisy (OIBDA) ve výši 100 milionů až 115 milionů dolarů (1,8 miliardy až 2,1 miliardy Kč). Tržby mají činit 710 milionů až 725 milionů dolarů (12,7 miliardy až 13 miliard Kč).
CME se ve druhém čtvrtletí vrátila k zisku, předtím byla tři čtvrtletí po sobě ve ztrátě.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: