Vzrušení ze zápasu vám nic neříká? Díky Heinekenu možná začne!

22. 9. 2017 | Kristýna Vozková
Jde fotbal tak trochu mimo vás?  Nechápete napjaté, vzrušené a téměř nedýchající fanoušky sledující fotbalový zápas? Díky Heinekenu je teď pochopíte. Okusíte jejich emoce na vlastní kůži, i když v trochu odlišném podání.

Fotbal sice patří mezi jeden z nejoblíbenějších sportů světa, ale i tak se mezi námi stále najdou tací (a nemusí se nutně jednat jen o zástupkyně něžného pohlaví), kteří mu dvakrát neholdují a sledování rozhodujícího zápasu fotbalové sezóny je pro ně asi tak napínavé jako dvouhodinový dokument o rozmnožování mravenců.

A právě pro takovéto fotbalové analfabety bude nová reklamní kampaň společnosti Heineken obzvláště přínosná. Díky ní budou moci na vlastní kůži okusit, jaké emoce cloumají skalními fanoušky během každého zápasu. Nizozemský výrobce piva, který je jedním ze sponzorů Ligy mistrů a  Evropské Ligy UEFA, vytvořil ve spolupráci s agenturou Publicis Italy reklamní spoty s názvem #ShareTheDrama. Každý z nich je jiný, přesto mají společný záměr. Ukázat na ne-fotbalové tematice, co každý správný fanoušek na fotbalu miluje -  vzrušení, napětí, okamžiky překvapení. Všechny tři reklamy zasazují stěžejní okamžiky zápasu do prostředí, které bude pro fotbalové laiky snadno stravitelné, a díky kterému budou moci konečně pochopit, co že to na tom fotbalu všichni mají. Ale i skalní fandové si přijdou na své. Ve všech třech reklamách září fotbalové hvězdy nedávné minulosti.

V prvním spotu s názvem „The Chase“ se stáváme svědky napínavé pouliční honičky, ve které nechybí převrácené stoly a velké množství rozházených předmětů. Hlavní hrdina (v tomto případě někdejší elitní nizozemský útočník Ruud van Nistelrooy) se však nakonec ocitá ve slepé uličce, obklopený skupinou agresivně vyhlížejících mužů. Stahují se nad ním mračna, spouští se prudký déšť a on vybíhá proti soupeřům - nyní už s fotbalovým míčem - kličkuje mezi nimi a dává gól. Celý spot je protkaný záběry na fanoušky sedící v baru, sledující van Nistelrooye v akci na televizní obrazovce. Po jeho gólu všichni propukají v hlasitý jásot a přiťukávají si lahví Heinekena. Třešničkou na dortu pro české fanoušky je pak to, že se reklama natáčela v Praze u Nové scény Národního divadla.  

Děj „The Last Duel“ je méně akční, ale o to více dramatický. Sledujeme poslední souboj dvou mužů v dobových kostýmech (z nichž jeden je bývalý polský brankář Jerzy Dudek), kteří kráčejí směrem od sebe bahnem a svírají v rukou své zbraně. Otáčí se, míří na sebe, a v tu chvíli jeden z nich začne poskakovat z místa na místo a mávat rukama ve vzduchu. Střela se mění ve fotbalový míč, který Dudek odráží, a zatímco jeho soupeř naštvaně odchází, fanoušek u televizní obrazovky se raduje s lahví piva Heineken v ruce.

Hvězdou posledního spotu není nikdo jiný než fotbalová hvězda Ronaldinho. „The Wall” se odehrává ve sci-fi prostředí, které v sobě kombinuje prvky videohry a manga komiksů. Potkáme zde humanoidní roboty, drony, podivnou hi-tech armádu i japonské gejši. A Nechybí zde ani hlavní hrdina, který se schovává před neznámou armádou, které ale nakonec musí čelit. Připravuje si svůj futuristický fotbalový míč a střílí a - překvapivě - dává gól. I v tomto případě následuje veselí fanoušků a připíjení zlatavým mokem

Všechny tři reklamy zakončuje slogan „Sharing the drama since 2005.” A možná se právě díky této kampani Heinekenu podaří sdílet drama z fotbalových zápasů nejen mezi všemi fanoušky fotbalu, ale právě i mezi laiky.  

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: