Zaplavte si v billboardu. Adidas v nové kampani podporuje ženské právo na pohyb

14. 7. 2021 | Aneta Birnerová
Když nemůžete k vodě, přijde voda k vám. S touto myšlenkou uvedl adidas na trh Spojených arabských emirátů novou inkluzivní kolekci dámských plavek. Podpořil ji prvním tekutým billboardem, ve kterém si ženy mohly zakoupené plavky rovnou vyzkoušet.

Už jsme viděli billboardy, které hořírezaví nebo zmizí. Nyní sportovní značka adidas přichází s reklamní plochou, jejíž součástí můžete být i vy. Jedná se totiž o obrovský bazén, ve kterém si pohodlně zaplavete – ideálně v plavkách se třemi ikonickými pruhy, samozřejmě.

Pět metrů hluboký a tři metry vysoký bazén se sloganem Beyond the surface (Pod povrchem) se objevil 24. června na jedné z nejoblíbenějších dubajských pláží. Zval všechny ženy, aby odhodily své strachy, oblékly si plavky z nové kolekce a skočily do vody. 

Za tímto PR stuntem stojí reklamní agentura Havas Dubai. Vytvořila jej na základě výzkumu od britské společnosti YouGov, který odhalil příčiny ženského zdráhání účastnit se plážových sportovních aktivit. 

Podle výzkumu pouhých 12 % dotázaných žen ze Spojených Arabských Emirátů se cítí dobře v plavkách na veřejné pláži či v bazénu. Ostatní se raději vodním radovánkách vyhýbají kvůli strachu ze zesměšňování fyzického vzhledu (body shaming) a nedostatku soukromí.

Pohyb je zdravý a adidas jej chce arabským ženám dopřát. Je to prosté přání, které podporuje i minimalistický reklamní spot. V něm sledujeme tichou plavkyni v billboardu pomalu vystoupit po kovovém žebříku na povrch. A to je také zpráva, kterou značka chce, abychom si z neobvyklé kampaně odnesli: adidas jednoduše a s lehkostí posunuje hranice reklamy i sportu.

Celou vodní podívanou můžete zhlédnout níže:

Novou kolekci plavek podpořily také známé osobnosti promlouvající k ženám na Středním východě. V jejich čele stanula basketbalistka, básnířka a aktivitska za sportovní práva arabských žen Asma Elbadawi (na vizuálu níže).

Adidas chce novou kolekcí proměnit tvář vrcholového sportu i obohatit každodenní zážitky mnoha arabských žen. Amrith Gopinath, senior brand director značky adidas, kampaň uvedl následovně:

„Věříme, že nikomu by neměly být upírány radosti spojené s vodními sporty. Proto jsme přišli s naší novou řadou diverzifikovaných produktů a s burkini kolekcí. Každý kus je vytvořený tak, aby přidané množství látky nezabraňovalo plavkyním v pohybu. Celá řada prošla důkladným testováním s uživatelskými skupinami napříč několika regiony, abychom se ujistili, že plavky skvěle padnou, mají vynikající vlastnosti a dostatečné krytí.“

Doufejme tedy, že nová kolekce dodá arabským ženám sebevědomí a zpřístupní radost z pohybu, aniž by musely dělat kompromis mezi svou kulturou a sportem. 

Zdroj: AdAgeThe DrumWallpaperFamous CampaignsArabad Online

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: