Zásilkovna přichází s robotickou výdejnou Z-BOT

16. 5. 2019 | Petr Michl
Zásilkovna po zasílání balíků přichází s další novinkou: robotickým výdejním oknem, které vám bez asistence prodavače vydá balík do 10 vteřin.

Zásilkovna tento rok přichází s velkými novinkami. Po zavedení služby Mezi námi, která konkuruje v oblasti posílání balíků České poště, přichází nyní i s automatickým výdejním místem Z-BOT.

Představte si panel pro zadání objednávky, jenž znáte například z výdejních míst e-shopů Alza.cz nebo Mall.cz, a přidejte k němu dvířka, kterými k vám objednávka doputuje. Vše přitom probíhá bez nutnosti přítomnosti živého pracovníka. Zákazníkovi stačí znát jen heslo a celá operace by neměla zabrat více než 10 vteřin.

Zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny Simona Kijonková k tomu v tiskové zprávě uvedla:

 „Z-BOT zavádíme jako jednu z dalších možností, kde si zákazník může svoji zásilku vyzvednout. Umístění takového zařízení je vhodné především ve velkých obchodních centrech, kde je vysoká koncentrace lidí.“ 

Během letošního roku mají přijít další robotické výdejny" v Brně, Ostravě, Plzni a na dalším místě v Praze. Jednu pobočka má stát společnost jednotky milionů korun. Mimo výdeje balíků by měl být brzy k dispozici i jejich příjem, právě pro službu Mezi námi. Velikost zásilky je omezená maximálními rozměry 40x40x60 centimetrů a hmotností deset kilogramů.

Výdejny bez obsluhy nejsou úplnou novinkou. Na českém trhu v minulosti neuspěly Kouzelné almary, přímo v gesci e-shopu Alza.cz jsou takzvané Alzaboxy, kterých je 70. Zásilkovna má 2447 výdejních míst, většinu partnerských v obchodech plnících jiný účel. Toto je tak spíše zajímavé doplnění její nabídky, ne novinka, co by měla změnit byznys společnosti.

Tomu se mimochodem velmi daří. Zásilkovna je součástí skupiny Packeta, jejíž obrat se loni zvýšil o 70 procent na 790 milionů korun. Počet přepravených zásilek činil  11 milionů. V letošním roce očekává Packeta obrat ve výši 1,3 miliardy korun a 18,5 milionu přepravených zásilek.


Kam dál? 

Ještě pokročilejším zařízením je samoobslužná a nonstop prodejna Alza.cz. Její test byl úspěšný a další prodejny budoucnosti brzy přijdou, v létě má být otevřena jedna u stanice metra Budějovická. Přečtěte si více v článku Prodejna Alza.cz bez prodavačů vydělala 13 milionů korun. Přibude další.

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: