Zisk mediálního gigantu Viacom klesl kvůli slabé poptávce po DVD

4. 2. 2011 | ČTK
Čistý zisk amerického mediálního gigantu Viacom se v prvním finančním čtvrtletí meziročně snížil o 12 procent na 610 milionů dolarů (10,75 miliardy Kč). Pokles prodeje filmů na DVD totiž převážil nad nárůstem příjmů z reklamy. Oznámila to dnes firma, která vlastní například televizní síť MTV Networks či filmové studio Paramount Pictures.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

 

Čistý zisk amerického mediálního gigantu Viacom se v prvním finančním čtvrtletí meziročně snížil o 12 procent na 610 milionů dolarů (10,75 miliardy Kč). Pokles prodeje filmů na DVD totiž převážil nad nárůstem příjmů z reklamy. Oznámila to dnes firma, která vlastní například televizní síť MTV Networks či filmové studio Paramount Pictures.

Celkové tržby společnosti, nad níž má kontrolu miliardář Sumner Redstone, ve čtvrtletí končícím v prosinci klesly o pět procent na 3,83 miliardy dolarů. Nesplnily tak očekávání analytiků, kteří je odhadovali na více než čtyři miliardy dolarů.

Tržby divize pro filmovou zábavu se snížily o 16 procent na 1,5 miliardy dolarů. Prodej DVD výrazně zaostal za stejným obdobím předchozího roku, kdy byl podpořen vydáním filmových hitů Transformers: Pomsta poražených a Star Trek. Tržby divize mediálních sítí, která zahrnuje kabelové televize MTV, Comedy Central a Nickelodeon, však stouply o šest procent na 2,38 miliardy dolarů zejména díky vyšším příjmům z reklamy.

Čtvrtletní výsledky dnes zveřejnil rovněž konkurent Time Warner. Ten ohlásil nárůst zisku o 22 procent na 769 milionů dolarů. Time Warner vlastní téměř třetinový podíl v Central European Media Enterprises (CME), majiteli televize Nova.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: