#nomisugi: Japonská kampaň se zaměřila na opilce spící na ulici

4. 6. 2014 | Petr Michl

Opít se a usnout na ulici není obecně dobrý nápad. V Japonsku se podobní nešťastníci můžou dostat na billboard. Pod hastagem #nomisugi přebrala iniciativu i veřejnost a fotí zmožené gravitací a alkoholem na Instagram.

Příště, až budete jednu rundu od ztráty ovládání svých pohybových funkcí, měli byste si dalšího panáka či pivo rozmyslet - tedy alespoň, pokud byste pili v Japonsku. V zemi vycházejícího slunce se pracuje hodně dlouho a tvrdě. A když jdou lidé poté do baru, kombinace únavy a obecně nízké tolerance k alkoholu u Japonců vede k tomu, že k doplňkům nočních měst patří i totálně vytuhlí lidé, které na ulicích, schodech a v průchodech přemůže spánek.

Humornou kampaň, která zároveň od tohoto chování odrazuje, se rozhodl vytvořit řetězec barů Yachoo ve spolupráci s agenturami Ogilvy & Mather a Geometry Global. Začali vytvářet billboardy s fotografiemi zachycujícími spící opilce na ulicích, které zarámovali bílou lepící páskou a připojili hashtag #nomisugi, který se dá přeložit jako "příliš opilý" či "přebral".

Nevíme, jestli jsou výjevy ve videu výše reálné, každopádně má kampaň dopad i v reálném světě. Japonci začali fotit opilce kolem sebe na Instagram a přidávat hashtag #nomisugi. Legrace s trochou toho veřejného hanění může třeba přeci jenom přispět k tomu, že bude na japonských ulicích po večerech méně "nastláno".

Zdroj: Adweek

Štítky dokumentu: Instagram Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: