85 % videí na Facebooku se přehraje bez zvuku

15. 6. 2016 | Jakub Hort
Charlie Chaplin by měl radost. Éra sledování videí bez zvuku je zpět.

Počet videí zhlédnutých na Facebooku strmě stoupá. V roce 2015 dosáhlo toto číslo na 8 miliard zhlédnutí denně. Takové množství videí znamená 100 milionů hodin strávených sledováním videí na Facebooku během 24 hodin. Důležitým poznatkem ovšem je, že drtivá většina videí je přehraná bez zvuku.

Vydavatelé ze všech stran potvrzují, že až 85 % videí zhlédnou uživatelé a nevadí jim, že nehraje žádný zvuk. Zábavný portál LittleThings potvrdil, že ze 150 milionů měsíčně přehraných videí, které sám vyprodukoval a publikoval na vlastní FB stránce, jich opravdu téměř 90 % nepotřebovalo zvukovou stopu, protože se uživatelé ani neobtěžovali ji zapnout. Nejedná se pouze o výstřelek mezi určitou skupinou lidí, podobná data potvrzují i další portály.

Ve své podstatě to není až tak velké překvapení. Systém Facebooku je nastavený tak, že nevyžaduje po uživatelích, aby zvuk zapínali. Tomu se samozřejmě přizpůsobuje i provedení videí. Na zdech se objevují videa, která už automaticky obsahují titulky, nebo výpravné popisky, jež provádí celým příběhem. Ano. videa obsahují komentář i hudbu na pozadí, jsou ale primárně stavěna tak, aby hlavní zpráva byla předána i  s vypnutými reproduktory.


Videa na Facebooku mají mít titulky. Ví to i ČSOB Pojišťovna. Bez nich by totiž toto video k rozkliknutí pravděpodobně příliš nelákalo.

„Od prvního dne to bylo hlavně o psychologii, jak získat pozornost uživatelů okamžitě,“ řekl Gretchen Tibbits,výkonný ředitel portálu LittleThings. Na Facebooku je zhlédnutí započítáno do statistik již po 3 vteřinách, je tedy velkou výzvou pro vydavetele, aby se během tak krátké doby podařilo zapůsobit na uživatele, aby se koukal i dále. „Zatímco první 3 vteřiny jsou kritické, uměním je navrhnout video tak, aby nepotřebovalo žádný zvuk,“ doplnil Tibbits.

Tento trend má ale i negativní následky. Všechna videa jsou si velmi podobná a vyznívají na diváka stejně. Osvědčený recept ale funguje a nikdo ho v nejbližší době nezmění - silná a moderní vizuální podoba videí, které sekunduje text vysvětlující obsah.

Zdroje: DigiDay, TubeFilter

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: