"Dáme to do pořádku," slibuje BP v rámci plea campaign

3. 6. 2010 | RaTP
Již čtyřicet dní se společnost British Petroleum pokouší zastavit únik ropy na místě bývalé ropné plošiny Deepwater Horizon. Neúspěšně. Přestože agónie, která zmítá reputací značky už dává jen málo možností, jak dopady korigovat, společnost se nevzdává. Po včerejším nezdaru, kdy se nepodařilo odříznout trubku a nasadit speciální ventil tak BP v USA spouští tiskovou plea campaign.

Ilustrační obrázek, zdroj: archiv

Již čtyřicet dní se společnost British Petroleum pokouší zastavit únik ropy na místě bývalé ropné plošiny Deepwater Horizon. Neúspěšně. Přestože agónie, která zmítá reputací značky už dává jen málo možností, jak dopady korigovat, společnost se nevzdává. Po včerejším nezdaru, kdy se nepodařilo odříznout trubku a nasadit speciální ventil tak BP v USA spouští tiskovou plea campaign.
V předních amerických listech (konkrétně The New York Times, Wall Street Journal, USA Today a Washington Post) se objevil celostránkový inzerát společnosti BP s fotografiemi norných stěn a titulky "Vypořádáme se s tím. Dáme to do pořádku." Doprovodný text pak ujistil, že BP se nevzdává plné zodpovědnosti a přiblížil rozsah záchranných prací.
Podle odborníků je však bude tato kampaň neúčinná.
"Jazyk, kterým plea campaign promlouvá by na lidi platil před katastrofou," uvádí Careen Winters, executive korporátní komunikace Interpublic Group. "Na lidi teď ale platí činy, ne slova."
Podle jiných specialistů se teď BP setkává s téměř nulovou důvěrou - plea campaign tak působí spíše směšně.
"BP teď bude mít problém přesvědčit lidi o čemkoli, přestože by to byla stokrát pravda," uvedl Chris Gidez z oboru krizové komunikace Hill & Knowlton.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: