Google zavádí Authorship Analytics

16. 11. 2012 | Petr Michl
Novou metou internetových autorů má být Author Rank. K jeho doplňku Google+ Authorship přibude i vlastní analytika.

O Google+ Authorship jsme již psali. Je to nový prostředek, s jehož pomocí Google plánuje přilákat kvalitní autory na jeho sociální síť. Lidé publikující na internetu budou mít lepší Author Rank a tím i SEO výsledky, pokud budou zároveň registrování na Google+ a aktivují si zmíněné „G+ autorství“. Světový vyhledávací gigant bude ve svých algoritmech poté zohledňovat i autorskou pověst spojenou s konkrétní tématikou. Větší odborníci se pak ve výsledcích hledání zobrazí výše.

Nyní má přibýt další trumf. Dle Geekbeat.tv někteří uživatelé Google+, kteří povolili autorství u svých článků, mají k dispozici navíc i tzv. Authorship Analytics. Tento software ukazuje traffic na stránky, kde je zmíněný uživatel identifikován jako autor.

Po rozkliknutí „loga“ v pravé dolní části profilu, se uživatel ocitne na analytické stránce přímo v rámci Google+. K dispozici je přehled všech impresí autorského obsahu, počet prokliků a CTR. Jednoduše jde provádět i segmentace dle časového období. V tuto chvíli jde o testování, zatím budou tyto funkce k dispozici jen malému počtu autorů.

 

Google+ Authorship tedy plánuje minimálně dvě lákadla. To silnější je stále to, že jeho zřízení má v dlouhodobém horizontu pomoci obsahu autora k vyšší pozici ve vyhledávání přes Google. Novým přírůstkem je pokročilejší analytika, jež přispěje třeba k optimalizaci příspěvků, vyhodnocení jejich atraktivity na sociálních sítích, stejně jako k přehledu reálných prokliků na cílovou adresu. Podobný informační servis mohli dosud pro měření účinku příspěvků na Facebooku nebo Google+ využít autoři například při používání zkracovacích nástrojů typu Bit.ly nebo při pokročilejší správě linků skrze Google Analytics. Možnost mít vše pohromadě a přímo v dané sociální síti je jistě vítaná. Dle vyjádření Googlu pro MarketingLand má být navíc další funkcí provázání autorského profilu s články na webech třetích stran, tak aby mohli čtenáři přímo interagovat s autorem na Google+.

Doporučení redakce: Poznejte všechny složky, které utváří Author Rank v článku Author Rank od Googlu změní způsob vyhledávání.

Zdroje: www.marketingland.com, geekbeat.tv
 

Štítky dokumentu: Facebook Google Reklama online SEO
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.