10 nejlepších reklam za rok 2019

20. 12. 2019 | Aneta Birnerová, Petr Michl
Boje o nejlepší smažené kuře, burákové máslo tak dobré, že se kvůli němu necháte třeba i zabít, a nakonec pár pádných důvodů, proč zmrzlina patří dospělým, ne dětem. I to byl rok 2019 ve světové reklamě. Pojďme z něj ochutnat to nejlepší.

Jako tradičně se spolu v předvánočním čase podíváme na ty nejlepší reklamy za uplynulý rok. Čekají vás další epizody z fastfoodových válek, Xbox gamepady pro handicapované děti, dojemné příběhy se zmrzlinou a dramata ze života ostřílených reportérů.

KFC | Chicken Town

„Vítejte ve městě kuřat.

Vítejte na divokém západě, v domově imitátorů.

Protože když jste na vrcholu, každý z vás chce kousek."

S takovými slovy otevírá spot fast foodového řetězce KFC. Jeho logo je jedním z nejvíce kopírovaných, a právě na tom byla postavena kampaň z dílny agentury Mother London.

Ve spotu řídí zakladatel značky, colonel Harland David Sanders, velký červený Cadillac s bílou střechou a pomalu proplouvá ulicemi se štíty obchodů, které si od KFC — eufemisticky řečeno — berou inspiraci. Colonel Sanders (respektive jeho představitel, Harland Sanders zemřel před 49 roky v úctyhodném věku 90 let, pozn. red.) se nad tím jen usmívá: ve městě kuřat je totiž jen jeden plukovník.

Kampaň měla navíc i svůj rozměr v outdooru. Její součástí byly také CLV panely s logy značek, které se do řad imitátorů řadí. 

KFC se představila jako značka s jedním z nejvíce kopírovaných log na světě a zvládla to se sebevědomím modly, z jejíž slávy si chce každý utrhnout alespoň sousto. 

Jif | That Jif’ing Good

Pro lásku svého života se třeba začnete holit každý den. Ale pro to správné burákové máslo uděláte cokoliv. To je poselství letošní série spotů, které pro značku Jif vytvořila newyorská pobočka reklamní agentury Publicis

Je další den postapokalyptické budoucnosti. Mimozemská civilizace chce otevřít vaši hlavu jako zavařovačku plnou toho nejlepšího burákového másla. Proto když poslední žena na úteku zjistí, že se dostala do úkrytu, kde nemají její oblíbenou značku Jif, utíká vstříc svému osudu zpět do divočiny. 

Zákazníky s takovou věrností značce by si přál každý.

Halo Top | Ice Cream for Adults

Skvělá reklama se ale dá natočit i minimalisticky. Stačí mít dobrou myšlenku a opravdu smutného copywritera. O tom nás v roce 2019 přesvědčila agentura 72andSunny, která vytvořila sérii reklamních spotů pro zmrzlinu Halo Top.

„Zmrzlina pro dospělé. Protože dospělí potřebují hodně zmrzliny.” 

Rošťácké ženské hlasy zpívají v packshotu. Nečekejte ovšem, že tomu předcházela lechtivá scéna nebo povzbudivá veselohra, která ve vás probudí chuť na zmrzku. Ne. Jde zkrátka o to, milé děti, že dospělí si zmrzlinu zaslouží, protože život stojí za hovno. Jejich život, ne váš.  

Udělat ze zmrzliny pokrm pro dospělé nebyl vůbec lehký úkol. Ale tady se povedl na sto procent. Zmrzlinový spot je opravdu vítaným odpočinkem od reklam, co pro vás snesou z nebe i hodinky s vodotryskem. Přitom se ale vašeho srdce ani vzdáleně nedotknou tak jako tato milá, upřímná hříčka se zmrzlinářem, která se odehrála jednoho slunného odpoledne na bezejmenném předměstí.

Milujeme všechny spoty z této série a nemůžeme se rozhodnout, který je lepší. Necháme to tak na vás. 

 

Sandy Hook Promise | Back to School Essentials

Ten název vám je pravděpodobně povědomý. Sandy Hook je jméno školy z města Newton, kde v roce 2012 proběhlo řádění šílence, jenž připravil o život 20 dětí a 6 dospělých. Sandy Hook Promise je pak neziskovou organizací založenou jejich rodiči, kteří se snaží předejít podobným krveprolitím.

Letos v září přišla s PSA spotem (Public Service Announcement, pozn. red.) od BBDO New York nazvaném „Back to School Essentials“.

V něm se děti chlubí svým novým vybavením. Od perfektního batohu a okolní zvuk potlačujících sluchátek skvělých pro studium se rychle dostaneme do spirály strašidelných výjevů. Chlapec nadšený z nových tenisek je využije zejména při úprku před šíleným střelcem. V případě podobného útoku pomůžou jako obranná zbraň i nůžky. Na co se hodí punčocha, se raději podívejte sami.

„Je čas návratu do školy a vy víte, co to znamená. Střílením ve školách se dá zabránit, když znáte jejich (varovné) znaky.“

Mrazivější PSA reklamu jsme nejen letos neviděli. Je navíc spojena s online edukačním programem, který má ambici děti i učitele výše zmíněné varovné znaky naučit. 

Lacoste | Crocodile Inside

Život je krásný sport, ale když se hroutí vztah, rozpadá se i svět okolo. To je poselství spotu s názvem Crocodile Inside značky oblečení a obuvi Lacoste. Vypráví poutavý příběh o bouřlivé lásce a zachycuje rozhádaný pár. Během hádky těchto dvou mladých lidí se doslova začíná bortit i svět kolem nich a oba aktéři se k sobě snaží najít cestu zpět. Jestli se jim to povede, zjistíte níže.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: