Ad Block funkce v Google Chrome má přijít za 6 měsíců

5. 6. 2017 | Petr Michl
Světově nejpopulárnější webový prohlížeč má už harmonogram pro svůj očistný plán. Otravné reklamy má začít blokovat již na začátku příštího roku.

V dubnu jsme informovali o plánech, které se chystají v Googlu ohledně blokování reklam. Ač z logiky Googlu všechny ad blocky poškozují jeho byznys, s jejich masivním rozšířením si musí jednoduše přiznat, že je lepší uvědomit si, proč jsou tak používané, a přimět inzerenty k tomu, aby reklamy cílené na internetové uživatele vypadaly lépe. Moc k tomu má v rámci své reklamní sítě, ale i díky internetovému prohlížeči Google Chrome, který patří mezi celosvětově nejrozšířenější (52 % dle StatCounter).

Právě na něm by měl sám začít blokovat reklamy, které nesplňují určité standardy. Minulý týden prozradil The Wall Street Journal, že Google již jedná s velkými vydavateli, aby je na tuto změnu připravil. Velký řez přijde na začátku příštího roku.   

Ty nejotravnější typy reklamy byly definovány v březnu organizací Coalition fo Better Ads („Koalice za lepší reklamy“ – pozn. red.). Patří mezi ně pop-upy, automaticky přehrávající se videa se zvukem tzv. „prestitial“, reklamy s odpočtem po určitý čas, než vás pustí ke kýženému obsahu. Jejich ukázky jsou vidět na obrázku níže.

 

Dle WSJ zástupce Googlu prozradil:

Google poskytne vydavatelům samoobslužný nástroj nazvaný „Ad Experience Reports“, který je upozorní na ofenzivní reklamy na jejich stránce a vysvětlí, jak je napravit. Tento nástroj bude vydán s předstihem před spuštěním ad blocku v Google Chrome...“ 

Samotné nařízení může krátkodobě vydavatele poškodit. Pokud budou ukazovat svým čtenářům otravné reklamy, budou automaticky zablokovány a poškodí to jejich příjmy. I proto je potřeba dát jim čas na domluvu inzerentům a zároveň i nástroje proto, aby jim mohli ukázat, v čem jsou jejich reklamy neakceptovatelné.

Vůči Googlu se ozývaly negativní hlasy ve smyslu, že zapojení ad block funkcí do Chromu je jen zástěrkou pro to, jak poškodit ostatní reklamní sítě, a pomoci AdWords. Google nicméně zmínil, že se nová politika bude týkat i reklam z AdWords. Navíc k tomuto kroku nepřistupuje zcela altruisticky. Dle statistik Ad Block Plus použilo v USA v posledním měsíci na desktopu nějakou formu ad blocku na 40 % internetových uživatelů, na mobilu to pak bylo 15 %. To jsou obrovská čísla ohrožující reklamní příjmy mnoha entit, včetně Googlu. Snahu odstranit důvody, proč tak činí, lze vnímat jen pozitivně. Výsledkem nového přístupu může být především příjemnější internetové prostředí pro všechny jeho uživatele. 

Zdroje: WSJStatcounter, Marketing Land

Štítky dokumentu: E-Commerce Google PPC Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.