Agentura CzechTourism uspořádala první Instatrip a Instameet v České republice

19. 9. 2016 | Petr Michl
Jeden prodloužený deštivý víkend a z něj řada skvělých fotek představující Česko světovému publiku — to je výsledek prvního press tripu, který k nám zavezl globální hvězdy Instagramu.



Jeden prodloužený deštivý víkend a z něj řada skvělých fotek představující Česko světovému publiku — to je výsledek práce agentury CzechTourism, která uspořádala ve dnech 15. – 18. září press trip. Pozvala na něj devět světových influencerů, jejichž příspěvky na sociální síti Instagram sledují více než 3 miliony uživatelů.

Dle obsahového portfolia a počtu followers bylo vybráno celkem devět světových instagramerů. Ti byli následně rozděleni na tři skupiny a vyjeli na Instatrip do různých regionů. Navštívili jižní Moravu, jižní a západní Čechy  Každou skupinku doprovázel český zástupce instagramové komunity.

Mezi účastníky byli influenceři z USA, Kanady, Nizozemska, Španělska, Dánska, Německa, Rakouska, ale i z Turecka. „Klíčovým faktorem pro výběr influencerů nebyl jen počet jejich „followers“ (i když do určité míry samozřejmě ano), ale i jejich styl, kvalita fotografií a zaměření jednotlivých Instagramerů. Partner projektu, celosvětová síť Travel Massive, která sdružuje profesionály v cestovním ruchu z řad médií, CK, aerolinek, start-upů atd., nominovala okruh nejlepších kandidátů z různých zemí světa, které jsou pro nás důležité z hlediska příjezdového cestovního ruchu," uvedl pro Marketing Journal ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v New Yorku, Jiří Dužár, který byl také jedním ze spolupořadatelů.

Právě z Istanbulu pochází Hatice Korkmaz, známá pod přezdívkou @kardinalmelon. Na sociální síti Instagram její příspěvky sleduje více než milion lidí. A takto zachytila například Nerudovu ulici v Praze nacházející se nedaleko Karlova mostu.

„Sociální sítě jsou dnes absolutní nutnost. Proto mi dělá velkou radost, že náš intagramový profil VisitCZ má téměř dvacet tisíc fanoušků. Subjektům v cestovním ruchu chceme ukázat, že tento způsob propagace funguje. Sama jsem zvědavá na výsledky našeho pilotního projektu,“ komentovala Instameet před jeho zahájením Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.

Hlavním cílem akce bylo zviditelnění profilu VisitCZ na Instagramu a propojení české a mezinárodní instakomunity.  Jiří Dužár přiznává inspiraci zahraničím: Velmi časté jsou např. fotovycházky, fotosoutěže a další formy Instagram kampaní ve velkých severoamerických městech. V Montrealu tak např. rozšířili používání hashtagu #mtlmoments, San Francisco pak používá pro Instagram meetingy a kampaně #OnlyinSF a Los Angeles #LA365. Všechny tyto iniciativy byly vyvinuty tourist boardy, stejně tak, jako jsme my přišli s hashtagem #VisitCZ. V tuto chvíli je jím označeno více než 14 tisíc uživatelských příspěvků."

„Propojení stejně naladěných lidí, přízeň ke značce a počet followers. To jsou kritéria, která jsou pro nás při práci s influncery zásadní. Chceme všem ukázat, že i státní firma může udávat tempo,“ shrnul Tomáš Kadlec, marketingový manažer pro branding a online agentury CzechTourism.

Celá akce vyvrcholila v neděli 18. září večer v hotelu Mosaic House, kde účastníci Instatripu představili to nejlepší ze svých českých snímků a sami mezi sebou si zvolili toho nejlepšího tvůrce. Vyhrál @andyto ze San Franciska, kterého sleduje na Instagramu více než 100 tisíc lidí. Dle nás především díky následujícímu snímku ze Slavkovského lesa. Pod ním si pak můžete prohlédnout náš výběr snímků pořízených zapojenými influencery.


Zdroj: @andyto


Zdroj: @andyto

Následující fotografie jsou od Jeanne z kandského Montrealu, zachytila také Slavkovský les a Český Krumlov.


Zdroj: @jeannemap



Zdroj: @jeannemap


Turecká fotografka Hatice Korkmaz byla ubytována v centru Prahy a také v chateau Mcely. Obojí ji inspirovalo k zachycení atmosféry místa. 


Zdroj: @kardinalmelon


Zdroj: @kardinalmelon


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: