Alza dosáhla v roce 2018 na obrat 25 miliard korun

30. 1. 2019 | redakce
Česká e-commerce jednička loni navýšila svůj souhrnný obrat na všech trzích o téměř pětinu na 25 miliard. Lidé u ní zadali 10,3 milionů objednávek.

Podle předběžných výsledků dosáhla společnost Alza.cz a. s. v roce 2018 obratu ve výši 25 miliard korun bez DPH (972 mio EUR). Meziroční nárůst činí zhruba 19,3 %. Rekordní rok přinesl 10, 3 milionů objednávek (30 % y/y), báze unikátních zákazníků vzrostla na 3, 7 milionu.

Firma opět posunula svou rekordní hranici, když v rámci nejsilnějšího dne (17. 12. 2018) dosáhla obratu 240 milionů a vyřídila 108 648 objednávek. Za minutu zpracovali v tento den zaměstnanci 388 objednávek, tedy 6,5 za jedinou vteřinu.

Napříč zeměmi rostlo Česko 21 % a Slovensko 15 %. Maďarsku dosáhl obrat téměř 1 miliardy korun, meziroční nárůst činil 129 %.  Přes 51 % plateb bylo uskutečněno kartou (terminál i on-line), více než 50 % objednávek šlo z mobilních zařízení,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz, a dodal: „Mezi miliardové segmenty patřily vloni notebooky, mobilní telefony, počítačové komponenty, příslušenství, televize, bílé elektro (např. pračky, sušičky) a malé domácí elektro (např. kávovary).“


Alza.cz lini začala exkluzivně prodávat elektrické prase: skútr Čezeta 506Zdroj: Cezeta.com.

Rok 2018 byl rokem rokem inovací – vznikly 3 unikátní samoobslužné Prodejny budoucnosti, zavedlo se doručování do tzv. Alza HomeBoxu a distribuční síť se dále rozšířila o nových 1 800 odběrných míst. Nabídku rozšířila služba Zkušebka, díky níž zákazníci získali možnosti vyzkoušet si vybrané výrobky ze segmentu velkých spotřebičů (sušičky, pračky se sušičkami a myčky) po dobu 60 dní zcela zdarma. V listopadu zahájila společnost prodej řady výrobků vlastní značky AlzaPower, která nyní skýtá již 49 položek (nabíječky, kabely, baterie, powerbanky, reproduktory,...). Výrobků v originálním ekologickém a plně recyklovatelném balení s potiskem na bázi sójových bobů se prodaly desetitisíce kusů. Po možnosti platbou BTC a LTC se také spustil prodej kryptoměn.

Firma rovněž zaznamenala značný zájem o finanční služby – např. unikátní Třetinku (nákup za třetinu ceny s doplatkem do 3 měsíců bez navýšení) využilo již 11 tisíc zákazníků. Průměrná cena zakoupeného zboží přitom činí 11 000 Kč.


Alza HomeBox v praxi. Zdroj: Alza.cz

Největší zájem je o mobilní telefony, tvoří 26 %. Velmi oblíbená je také tzv. Prodloužená záruka – díky ohlasu je služba aktuálně nastavena u 60 % produktů nad 1 000Kč. Služba Alza NEO (pronájem přístrojů) se nově testuje u firemních zákazníků. 

Alza.cz vstupuje do roku 2019 se stejným počtem zaměstnanců (1 500) a bude i nadále posilovat pozici absolutní jedničky na trhu. I v tomto roce plánuje rozsáhlé investice do další evropské expanze a služeb spojených s doručením zboží. Nemalé budou i investice do dalšího rozvoje interních systémů, s čímž souvisí i masivní nábor IT odborníků od programátorů, přes architekty, po IT management. Na základě dostupných dat o chování zákazníků na webu a v mobilní aplikaci vidí firma i velký prostor v oblasti personalizace webového obsahu a nabídek.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.