Apple dokáže natočit biják jak z Hollywoodu i na iPhone a vertikálně. Může za to oskarový režisér Damien Chazelle

10. 8. 2020 | Kristýna Vozková
I na iPhone je možné natočit kvalitní filmové dílo, a dokonce i vertikálně. Důkazem toho je devítiminutová reklama The Stunt Double od režiséra filmu La La Land, která vám poodhalí život jednoho filmového dubléra.

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak těžký život má filmový dublér? Během své práce často riskuje holý život, ale smetánku slízne vždy hlavní hrdina. Příběh jednoho dubléra přibližuje téměř devítiminutový film s názvem „The Stunt Double“, který pro Apple režíroval oskarový režisér Damien Chazelle. Jedná se o první spot, který byl na iPhone 11 Pro natočený vertikálně. Pokud si ale myslíte, že vám to zkazí zážitek z jeho sledování, jste na omylu. 

Film představuje divákovi několik filmových  scén, ve kterých herce během nebezpečných scén nahrazuje jeho dublér. Sleduje tak skok z výškové budovy, klasickou přestřelku na divokém západě, honbu za klenotem jako z Indiana Jonese nebo odvážné taneční číslo zahrnující skoky přes zábradlí. Kaskadérské kousky se neustále mění, ale jedno zůstává stejné – náš dublér, kterého jeho herecké alter ego nahradí téměř pokaždé ve chvíli, kdy by jej za jeho hrdinství čekala odměna v podobě krásné herecké kolegyně. On si pro sebe ukradne vždy jen pár plachých úsměvů. Narozdíl od La La Landu mu ale v tomto bijáku Chazelle nakonec dopřeje romantický happy end.

V doplňujícím videu o natáčení filmu režisér uvádí, že nejzábavnějším prvkem bylo právě dbát na vertikální charakter videa a na to, co záběr udělá s poměrem stran. „Vzpomněl jsem si na to, že když jsem byl ještě dítě, hrál jsem si s VHS videokamerami a mnohem méně sofistikovanými technologiemi, než je telefon. Snažil jsem se vytvořit svou verzi hollywoodských filmů s tím, co jsem měl k dispozici,” dodal Chazelle.  

Spot má tak diváka přesvědčit o tom, ze i on sám může na telefonu vytvořit dílo hodné Oskara. Nebo se o to minimálně pokusit, protože co si budeme povídat, štáb měl k dispozici celou řadu vychytávek, kterou asi po kapsách nenosíte. Reklama, která vznikla ve spolupráci s TBWA/Media Arts Lab vyzdvihuje funkce ‌iPhonu 11 Pro. Tentokrát se jedná primárně o rozšířený dynamický rozsah, stabilizaci videa a ultra širokoúhlý objektiv. 

Epická koulovačka od režiséra akčního hitu, John Wick

Apple si pro svou sérii „Shot on iPhone” vybírá hvězdné režiséry skutečně rád. Připomeňme si společně akční koulovačku, kterou pro společnost natočil v loňském roce David Leitch, režisér Johna Wicka a pokračování Deadpoola.

Jeho cílem bylo zachytit na iPhone 11 Pro našlapanou akční koulovačku a poukázat především na jeho schopnost natáčet v kvalitě 4k při 60 snímcích za vteřinu. I tento spot vznikl ve spolupráci s TBWAMedia Arts Lab. 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.