Automatická propagace posledního příspěvku FB stránek už nebude možná

12. 3. 2014 | Petr Michl

Od včerejšího dne začal Facebook rušit možnost automatické propagace posledního příspěvku stránek. Zatím tato zpráva není zveřejněna v Newsroomu Facebooku nebo jeho blogu Facebook for Business. Informace v tuto chvíli pochází od Account manažera Facebooku, který ji potvrdil Petru Andrýskovi, majiteli agentury zaměřené na sociální média, Socialsharks. Ten ke změně uvádí: „Automatická propagace posledního příspěvku byla hojně využívaná stránkami, které chtěly zvýšit svoji popularitu a dosah, a spoléhaly se spíše na svůj rozpočet než pečlivou správu stránky."

Nastavení znázorněné na obrázku výše mohlo administrátorům ulehčit práci při správě více profilů. Andrýsek k tomu dodává: „Překvapilo mě to, Facebook si takto vlastně odřezává automatický tok peněz. Domnívám se, že účelem této změny je, aby se administrátoři stránek více soustředili na kvalitu obsahu, nikoli pouze na frekvenci a intenzitu. Tradiční součástí všech doporučení ohledně propagace příspěvků na facebookových stránkách je neinvestovat do těch, které nefungují, nýbrž vybírat si pro podporu vesměs ty, které uživatele zaujmou a budou s nimi chtít interagovat. Z tohoto pohledu to vypadá, že se podobnému rozmýšlení Facebook snaží naučit všechny social media manažery."


Je samozřejmě otázkou, zdali má skutečně Facebook primárně na zřeteli kroky, z nichž budou benefitovat uživatelé. Rozsáhlé změny ve struktuře facebookových reklam, které oznámil v létě minulého roku, vedly k snížení počtu jednotlivých formátů a větší jednoduchosti při jejich zadávání. Cílem bylo správu reklamy na Facebooku co nejvíce trivializovat, aby se stala co nejpřirozenější součástí práce administrátorů facebookových stránek. Další pobídku k tomu, aby byl tento cíl naplněn, jsou i změny v algoritmu zobrazování příspěvků v news feedu uživatelů, díky kterým klesá jejich organický dosah. V době uvedení Timeline Facebook uváděl, že příspěvek stránky bez podpory placené reklamy zasáhne v průměru nad 15 % všech fanoušků. Podle studie Social@Oglivy je momentální zásah na úrovni 6.2 % fanouškovské báze a tím prý jeho pád nekončí.

Facebook však nelze v otázce klesání organického dosahu označovat pouze za chamtivý zdroj všeho zla. V mnohém je odrazem zvyšujícího se počtu přátel a stránek, které uživatelé sledují – a tím pádem i přetlaku příspěvků čekajících na své místo v jejich news feedu. Není dokonce ani v jeho zájmu, aby se organický dosah snížil natolik, že příspěvky na Zdi uživatelů budou jen od jejich přátel a pak od stránek, co si za to zaplatily. Popsané ukončení možnosti automatická propagace posledního příspěvku FB stránek svědčí spíše o tom, že si to Facebook uvědomuje.

Kam dál?

Více o klesání organického dosahu a dilematech Facebooku při snaze maximalizovat svůj příjem naleznete v článku Dle Social@Ogilvy bude organický dosah příspěvků na Facebooku nadále klesat - až k nulové hodnotě.

Štítky dokumentu: Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.