Automobilky se snaží v propagaci své zákazníky překvapit

29. 4. 2013 | Bednářová Daniela
Toyota Prius šíří pozitivní náladu prostřednictvím falešných knírů a Renault Clio sází na francouzský šarm a odhalenou kůži. I takhle dnes vypadá marketing výrobců automobilů.

Automobilky se snaží svoje zákazníky v rámci posledních marketingových kampaní překvapit. Chystají speciální akce, kde na nic netušící lidi za volantem při předváděcí jízdě vyskočí například skupina spoře oděných dívek, nebo při procházce po Londýně dostanou nabídku na vintage oblečení zdarma.


Toyota propaguje prostřednictvím tzv. Pozitivního hnutí svoje hybridní auto Prius. Po Londýně s ním jezdí modní blogerka Caroline Burke. Převáží v něm vintage oblečení, které pak spolu s modní radou dává lidem, kteří se zastaví v jejím pop-up krámku na východě Londýna. Pozitivní náboj spojený s darováním oblečení podle Toyoty umocňuje to, že Prius je chápán také jako prostředek, jak dělat něco správného (vzhledem k životnímu prosředí). Kampaň má řadu částí a video, ve kterém je Caroline je jen jednou z nich. V dalších videích se mohou lidé nechat vyvézt zdarma na kopec nebo si při čekání na autobus vyrobit něco pěkného - například náramek či knír na špejli.


Fanoušci mohou sami navrhovat další nápady, které pomohou více rozvíjet pozitivní atmosféru kolem značky.  

 

Automobilky v poslední době hodně sází ve své propagaci na moment překvapení. Renault Clio do předváděcího vozu namontoval speciální tlačítko Va Va Voom. Po jeho zmáčknutí se řidiči dostalo pořádné dávky francouzské nálady a šarmu. Eiffelova věž nemohla chybět, stejně jako spousta odhalené kůže. Pro genderový klid se natočilo video jak pro muže, tak pro ženy. Podívejte se.

 

Automobilka Nissan  v roce 2012 začala svým zákazníkům a fanouškům dávat rady, jak udělat nejlepší první dojem na rande. Samozřejmě v kampani hrál svoji roli i automobil Nissan Sentra, jehož výbava se stala překvapivě dobrou paralelou k mezilidským vztahům. V běžné konverzaci, stejně jako při řízení, je totiž potřeba vědět, kdy a jak zabrzdit.

 

Na tuto kampaň navazuje letos aplikace na Facebooku s Omarem Eppsem známým ze seriálu Dr. House. Fanoušci zde mohou vytvořit personalizované video, v němž je právě Epps bude vychvalovat způsobem, který si sami zvolí, a mohou tak udělat dobrý první dojem.

 

Zdroje: www.brandchannel.com, www.mashable.com

 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.