Automobilový nájezd na Super Bowl

28. 1. 2013 | Bednářová Daniela
Svátek amerického fotbalu je zároveň svátkem reklamy. Automobilky už teď bojují o pozornost.

Třetího února se diváci podívají nejen na pořádnou dávku amerického fotbalu, ale také na reklamy osmi různých automobilových značek. V nejdražším reklamním čase bude vysílat svůj spot Audi, Chrysler, Lincoln, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Toyota a Volkswagen.
Některé automobilky chtějí svým spotem překvapit, některé nechávají nahlédnout “pod pokličku”, ale to hlavní plánují obvykle až na velké fotbalové finále. Ale jsou i značky, které už teď představily celou verzi nebo dokonce verzí několik.

 

Mezi jednu z nejoblíbenějších reklam předloňského Super Bowlu patřil spot Little Darth Vader od společnosti Volkswagen, v roce 2012 na ni volně navázal spot The Dog Strikes Back. Letos ale Volkswagen vsadil na úplně jinou notu. V první ochutnávce neuvidíte ani kousek nárazníku. Auto zde tak nějak chybí. Místo něj jsou tu “hvězdy” YouTube, které na sebe namířily světla reflektorů díky svým emocionálním výlevům. Hlavním poselstvím je vyvolat radost ve světě, kde lidé vyšilují, hroutí se nebo dostávají záchvaty vzteku.

 

Toyota se staví do pozice kouzelníka, který splní všechna přání. Penny (Kaley Cuoco) ze seriálu Big Bang Theory rozhazuje v upoutávce po lidech fialový prach a plní jim přání. Králíka už ale z klobouku někdo vytáhnul.

 

Mercedes-Benz také vsadil na krásnou ženu, ale Kate Upton má, narozdíl od Kaley Cuoco, mnohem méně oblečení. Cílení na mužskou část publika je z ukázek poměrně patrná. Kromě supermodelky budou v reklamě vystupovati i další dvě hvězdy, jednou z nich bude například zpěvák Usher.

 

Zcela odlišně pojala svoji kampaň automobilka Kia. V ukázce představila partu vesmírných dětí z planety Babylandia. Spojitost s automobilem se snad teprve projeví.

 

Značka Audi již uvedla tři varianty příběhu chlapce, který se vydal na maturitní ples sám, ale naštěstí mu tatínek půjčil svoje Audi S6. Lidé mohou svým hlasováním na sociálních sítích rozhodnout, jak příběh dopadne.

 

Ford představuje v přestávce Super Bowlu značku Lincoln a na tvorbu spotu si přizval komika Jimmyho Fallona a jeho followery na Twitteru. V kampani Steer the Script společně vymýšleli, jak by reklama mohla vypadat.

 

Také Hyundai vsadil spíše než na detailní záběry svého nového modelu na příběh. O letošním Super Bowlu bude vysílat pět spotů, z nichž už jeden s názvem “Don’t Tell” v televizi běží.

 

Chrysler se bude snažit překonat loňský úspěch reklamy s Clintem Eastwoodem. Jak konkrétně, není zatím známo.

Zdroje: www.brandchannel.com, www.youtube.com, www.autoblog.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: