Bannery ještě nejsou mrtvým formátem

29. 5. 2012 | Bednářová Daniela
Kreativní bannerová reklama umí přitáhnout a zapojit. Podívejte se na několik příkladů.

Bannerová reklama je všudypřítomným prvkem při brouzdání internetem a reklamním nástrojem, které společnosti využívají i přes to, že je šance, že se přes ně potenciální zákazník proklikne na jejich stránky asi jen 1:1000.

Ale pokud je bannerová reklama udělaná zajímavě a kreativně, má šanci získat větší množství prokliků a stát se opravdu efektním nástrojem marketingové komunikace. Tady je několik příkladů:

Smart na Twitteru
Argentinská pobočka malých městských vozítek Smart v dubnu spustila bannerovou reklamu, která byla vytvořena z 456 různých tweetů. Jejich spojením vznikla iluze Smarta projíždějícího městem. Jednotlivé 140 znaků dlouhé tweety jsou stále k vidění na oficiálním twitterovém účtu.

 

Nejmenší IKEA obchod
Švédský prodejce nábytku zvládnul nacpat 2800 různých položek, které ve svých obchodech nabízí, do webového banneru o rozměrech 10,5 x 8,8 cm. Přímo v rámci banneru si mohli zákazníci vybírat jednotlivé produkty a prokliknout se rovnou na stránku s vytouženým křesílkem.

Existují i bannery, které nevyžadují pouhé kliknutí, ale chtějí internetové uživatele opravdu zapojit.

Směšně dlouhá výdrž
Společnost Stride jednoduše chtěla, aby lidé klikli a drželi kurzor myši na pohyblivém červeném tlačítku. Snažili se při tom zaujatého uživatele internetu odlákat videem s koťátky. Dosáhli neuvěřitelného zapojení. Lidé cíleně vyhledávali tenhle banner, aby si s ním mohli hrát a jeden člověk u ní strávil celých 67 minut. Tím dosáhli i naplnění svého sloganu - vydrží až směšně dlouho.

 

Nejdelší LEGO hra
Zvýšit zapojení příjemců se podařilo i stavebnici LEGO v kampani Builders of Infinity. Z bannerů se staly arkádové hopsací hry s využitím LEGO kostek a dokonce byla v nabídce i tvorba vlastních levelů. Vznikla tak nejdelší uživateli vytvořená hra tohoto typu.

 

Klávesnice počítače jako klaviatura
Pojišťovna Met Life do svého banneru také vnesla trochu gamifikace. Jejich interaktivní reklama vybízela ke hře na počítačovou klávesnici v rytmu, v jakém hrála na klavír kreslená postavička z komiksu The Peanuts.

 

Že banner není zcela mrtvý prostředek propagace dokazuje i vlastní kategorie Cyber na soutěži pro mladé profesionály z oboru reklamy a marketingu Young Lions. Na práce letošních finalistů se můžete podívat tady.

Zdroj: www.mashable.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.