Billboard, který lze pít. Coca-Cola razí nový způsob produktové ochutnávky

9. 4. 2015 | Dan Škvařil
Reklama, která není suchá a skutečně osvěží. Coca-Cola vytvořila billboard a televizní spot, které zaženou žízeň.


Coca-Cola našla originální způsob, jak nabídnout ochutnávku svého produktu Coke Zero. Během finále americké univerzitní basketbalové soutěže NCAA Men’s Final Four instalovala billboard „k pití“. Osvěžující billboard, který by měl být první svého druhu, fanouškům zpříjemňoval dlouhou chvíli před rozhodujícími zápasy.

Netradiční reklama byla umístěna v parku nedaleko sportovní haly ve městě Indianopolis. Billboard o rozměrech 8 krát 11 metrů znázorňuje nadměrnou láhev coly, z níž vede více jak kilometr dlouhé brčko. To na ceduli vykresluje nápis „Taste it“ a poté rozvádí nápoj do čepovacích zařízení na zemi. Z nich se mohli kolemjdoucí občerstvovat.

Zdroj: Coca-Cola Company

“Kampaň je založená na prostém zjištění, že si lidé myslí, že znají chuť Coke Zero, ale ve skutečnosti tomu tak není,“ řekla Racquel Mason, vice prezidentka Coca-Coly v Severní Americe.

I když je lehký co do obsahu cukru, billboard samotný není žádné pírko – zařízení váží přes deset tun. A premiérou v Indianopolis jeho život zdaleka nekončí. Plánem největší nápojové společnosti je občerstvovací billboard povozit po dalších akcích a napojit jím například účastníky některých festivalů.


Inovativní počin vyšel z dílny Ogilvy & Mather, která v loňském roce vyhrála kontrakt u Coca-Coly, a vystřídala tak neméně světoznámou Droga5. Jedná se o první dílo agentury v rámci nově zpečetěné spolupráce a nutno uznat, že toto přátelství začíná nadmíru slibně.

Coca-Cola ovšem nedává lidem napít pouze z této reklamy. Společně s aplikací Shazam jim umožnila, aby se lidé mohli „napít“ také z televizního spotu. Když si během vysílání reklamy zapnuli aplikaci na rozpoznání skladeb, objevilo se na displeji jejich mobilů video se sklenicí naplňující se šumící colou. Jakmile byla sklenice vrchovatá, získali kupón na černý nápoj bez cukru zdarma. Spot běžel kromě televize také na venkovních monitorech během finále soutěže.


Zdroje: Coca-Cola, Adweek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama Podpora prodeje

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: