Bude Facebook vytvářet vlastní obsah?

22. 7. 2013 | BeDa
Facebook do vlastního obsahu zatím neinvestuje, ale bez něj možná nepřežije.

Na Facebooku je spousta obsahu, na kterém se ale největší sociální síť světa v podstatě nepodílí. Veškerý obsah je tvořen uživateli a Facebook profituje z toho, že zde lidé tráví svůj čas a prodává zde reklamu.

Podle komentáře Bena Elowitze pro Advertising Age to ale takto u Facebooku nebude fungovat i v budoucnu. Myslí si, že bude potřeba pro získání nových i udržení těch stávajících uživatelů prezentovat profesionálně vytvořený a spravovaný obsah. Už nyní je Facebook “závislý” na obsahu významných osob a oblíbených společností. Protože i díky nim je Facebook oblíbený a lidé zde tráví spousty času. Už na něm zdaleka nejsou jen kvůli fotkám svých příbuzných a kamarádů.

Elowitz vidí ideální způsob k přístupu k obsahu u profesionální sociální sítě LinkedIn. Zde najdou uživatelé nejen obsah převzatý z významných zdrojů pro různé obory, ale také od profesionálů a významných osobností. Poté, co začal LinkedIn tento obsah podporovat, se začalo zapojení uživatelů mnohonásobně zvyšovat.


Facebook o sobě tvrdí, že není mediální společností, což dokazuje i to, že skončil se Social Readerem a tak trochu vypekl vydavatele, kterým poklesla čtenost. Ale na příkladu několika jiných sítí mu je asi zřejmé, že bude muset s vlastním a kvalitním obsahem brzy začít. LinkedIn není jedinou sítí, která s půvosním obsahem boduje. Ani YouTube nespoléhá kompletně na videa hrajících si koťátek, která nahrají uživatelé. Video portál rozjel i kanály s originálním obsahem. Snaží se tak oslovit uživatele internetu jiným způsobem a udržet se pro ně atraktivní.


Facebook už nějakou dobu v tichosti pracuje na personalizovaném agregátoru zpráv. A když se od ostatních poučí, mohl by se z něj stát ještě silnější hráč na trhu, než je nyní. Lidé by sem mohli chodit pro zprávy i na originální obsah a netrávili by svůj čas jinde na internetu. Facebook má o svých uživatelích navíc velké množství informací, tudíž by obsah mohl být ušitý pro každého na míru a pro uživatele ještě více atraktivní.

Kvalitní obsah sociální sítě potřebují, podporuje totiž další konverzaci a tím pádem další obsah i čas, který zde lidé stráví.

Zdroj: www.adage.com

 

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.