Budweiser na MDŽ zpytoval svědomí. Předělal své sexistické plakáty z roku 1956 na ty podporující rovnoprávnost žen

11. 3. 2019 | Kristýna Vozková
Mění se doba a s ní i Budweiser. Že se nejedná o tu stejnou sexistickou značku zobrazující ženy jako otroky v kuchyni, dokazuje novou kampaní při příležitosti oslav Mezinárodního dne žen.

Budweiser při příležitosti oslav Mezinárodního dne žen (MDŽ) přetvořil tři své tištěné reklamy z roku 1956. Originály, které by dnes pro svůj sexismus popudily nejednu feministku, byly spolu s novými variantami, poukazujícími na rovnoprávné postavení žen, k vidění bok po boku v pátečním vydání The New York Times, Chicago Tribune a L.A. Times. Původní varianty vyobrazují v souladu s dobou svého vzniku ženy v pozici podřízené muži. Časy se však mění a spolu s nimi i poselství značky Budweiser. Ta se nyní neorientuje čistě na mužské konzumenty a usiluje o zlepšení postavení žen v rámci reklamního průmyslu.  

Výše vyobrazená reklama z padesátých let hovoří o nejistotě žen uspokojit potřeby svých manželů. Nová varianta vpravo pak nese mnohem osvícenější poselství. Uvádí, že má žena vše, co potřebuje ke šťastnému životu, a měla by se obklopovat lidmi, kteří si jí váží.

Druhá původní varianta zobrazuje ženu dolévající muži pivo, zatímco on se snaží opravit rozbitý telefon. Ta současná pak zachycuje spokojený pár, který bok po boku odpočívá po vykonané práci mezi papírovými krabicemi a vychutnává si zaslouženou plechovku piva. Nechybí zde ani kladívko, které však nyní leží u nohou ženě.

 

Na třetím plakátě vidíme ženu podstrojující muži, který v ruce svírá skleničku vychlazeného ležáku. V aktuální grafice však muž zcela chybí a žena je vyzvána k tomu, aby si užila čas pro sebe – patrně s čínskými nudlemi a Budweiserem.

Kampaň k oslavě MDŽ vytvořila agentura VaynerMedia ve spolupráci s iniciativou #SeeHer, která usiluje o věrohodnější zobrazování žen v reklamách. Podle asociace ANA's Alliance for Family Entertainment (ANA AFE), která za iniciativou stojí, vykresluje pouze 61 % dnešních reklam ženy v pozitivním světle. Značka Budweiser se tak hodlá v iniciativě více angažovat a přispět k pozvednutí tohoto čísla v rámci reklamního průmyslu. Neznamená to ale, že Budweiser začne nyní marketingově pranýřovat muže. Naopak, obě pohlaví by měla být vyobrazována v tom nejlepším světle. Monica Rustgiová, marketingová viceprezidentka společnosti Budweiser, tak poukazuje na fakt, že se značka vyvíjí ve směru, jakým se ubírá společnost. Iniciativy Time's up a #MeeToo jsou důkazem toho, že se role žen ve společnosti rapidně mění. Jedna z věcí, které Budweiser umí nejlépe, je vzít věci, které byly v minulosti ikonické a dodat jim relevanci s ohledem na budoucnost," uvedla Rustgi v rozhovoru pro Adweek.

Že myslí své úsilí vážně, dokazuje značka i na poli ženského sportu.  Ve spolupráci s anglickou fotbalovou asociací The Football Association se pivo Budweiser stalo oficiálním pivem ženského fotbalového týmu, který bude reprezentovat Anglii na Světovém poháru FIFA Women 2019.

Zdroje: nypost.com, ana.net, adweek.com, marketingdive.com, thedrum.com

Tip redakce:

Nejen značka Budweiser oslavuje ženy ve svých kampaních. McDonald's se loni rozhodl na počest Mezinárodního dne žen obrátit své logo vzhůru nohama. Otočený symbol připomínající písmeno W zdobil nejen sociální sítě značky, ale také jednu z amerických poboček. Zopakoval to i letos.  

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: