Burger King se vrací k počátkům lidské komunikace – využívá kouřové signály

21. 5. 2021 | Aneta Birnerová
Zrovna když jsme si mysleli, že reklamních kanálů již nemůže být více, přichází Burger King v rámci nové kampaně s komunikační klasikou: kouřovými signály. Ty vás pak spolehlivě dovedou k nejbližší pobočce.

Kampaň: Whopperspiracy

Značka: Burger King (Velká Británie)

Reklamní agentura: BBH London

„Ta uzená chuť? Kapalný kouř! Dostávaj’ ho z internetů na počítači,“ šeptá svému společníkovi zapálená žena v nové reklamní kampani fastfoodového řetězce Burger King. 

Někdy je zkrátka něco příliš jednoduché na to, aby to byla pravda. O tom ví své i náš hranolkový král. Když se značka dočetla, jaké konspirační teorie na Redditu vznikají kolem jejího Whopperu, rozhodla se každé z nich věnovat jednu ze série televizních reklam. Spoty budou postupně vznikat pod záštitou kampaně zvané Whopperspiracy. 

První krátký snímek spatřil světlo domácích obrazovek tento týden. Vypráví o kapalné podstatě kouře, který Whopperu dodává jeho nezaměnitelnou uzenou chuť. 

Tomuto nařčení se v rámci kampaně řetězec fastfoodu směje. Tvrdí, že jeho vlajkový burger s grilovaným hovězím je ošlehaný pravým ohněm. A pokud tomu někdo nevěří, ať následuje kouřové signály, které ho dovedou do nejbližší pobočky. 

Pozor, tady nejde o žádnou metaforu – ve spolupráci s agenturou makemepulse Burger King skutečně vytvořil augmentovaný kouř, který se line z každé OOH plochy až ke dveřím restaurace.

Následujte kouř do nejbližšího Burger Kingu.

Jde o první velkou propagační akci Burger Kingu od jeho lednového rebrandingu. Značka chce touto cestou také dokázat, že zatímco si její Král převlékl hermelínový plášť, ikonický Whopper je připravován stále podle stejné receptury. 

Nepobouří ale reklama zbytečně pochybovačné milovníky fastfoodového jídla?

Soco Núñez de Cela, marketingová ředitelka britského Burger Kingu vysvětluje, co její tým vedlo k uvedení poněkud výsměšné kampaně: 

„Ve světě, kde vládnou fake news, lidé dokážou jen stěží uvěřit, že neskutečná chuť Whopperu vznikla pouhým grilováním. V Burger Kingu jsme pyšní na to, že jsme vůči našim zákazníkům transparentní. Nabízíme jim skvělé jídlo, abychom před nimi nemuseli nic skrývat. Naše burgery jsou poctivé, vyrobené bez uměle přidaných barviv, chuti nebo konzervantů.“

Není kouře bez internetu 

První ze série spotů vznikl ve spolupráci s agenturou BBH London. Ve 20vteřinovém snímku vidíme ženu, jak sdílí svou předtuchu ohledně původu Whopperu, zatímco horečnatě gestikuluje hranolkou: 

„Víš, kde se bere ta uzená chuť? To není kouř. Je to tekutina. Kapalnej kouř – kupujou to na internetu z počítače. A každý ráno někdo prostě pošle všechno hovězí do týhle malý hovězí lázně.“

Po jejím svědectví hned následuje packshot, který se dušuje, že nejde o žádné tajemství. Za skvělou chuť burgeru může skutečný oheň a kouř.

Kde leží pravda a co je konspirace nebo fake news? Rozhodněte se sami po shlédnutí následujícího spotu:

Jděte rovnou za chytrým telefonem

První spot doplňuje OOH kampaň, která využívá venkovní propagační plochy rozeseté po všech velkých městech Velké Británie. Každá z nich má na sobě speciální QR kód, jenž přímo před vámi začne vysílat augmentované kouřové signály. Následujte je a dovedou vás k nejbližší pobočce Burger Kingu. 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: