Carte Noir: Spot, ze kterého se vám začnou sbíhat sliny

26. 3. 2014 | Irena Šovčíková
Reklama jídla nemusí být nutně nudná a nekulturní. Carte Noir se rozhodlo ukázat, že to jde pojmout i jinak a nový spot zpracovalo doslova umělecky. Vizuálně dokonalé záběry ukazují výrobu zákusků a jsou neodolatelné

Reklamy na jídlo jsou ve valné většině spojené s vizuální nekulturou. Třebna i produkčně zvládnuté fotografie jsou oblepeny cenovkami, nebo se vyskytují v prapodivných pozicích a na  zvláštních podkladech. I proto v tomto článku přinášíme ukázky, že to jde dělat jinak.

Sladkosti od Carte Noir nejsou jen lahodné, ale také neskutečně krásné. Francouzská reklama na sladké pečivo plněné kávovým krémem rekapitulující jeho tvorbu ukazuje záběry tak dokonalé, že doslova hraničí s uměním. Ale pozor, po zhlédnutí vás může popadnout nekontrolovatelná chuť na sladké.

Spot Rose z produkce Proximity BBDO nemá sice žádný velkolepý příběh, ani komplikovanou výpravu, přesto rozhodně zaujme. A to hlavně nádherně zpracovanými detailními záběry na proces výroby. Od základních surovin, přes michání, pečení a plnění, až po finální desert. Kromě toho, že tato podívaná nabudí vaše chuťové buňky, víte přesně, jak dobrota vznikla. Ačkoliv je video určené primárně pro ženy, podle nás zafunguje na jakéhokoliv gurmána. A pokud vám jedno video nestačí, na YouTube kanálu< Carte Noir je jich dalších sedm.

Podobně vizuálně bohatá je I reklama Be Wonderful and Wise plná zeleniny a zdravého vaření. Tu pro klienta Lurpak vytvořil Wieden + Kennedy London.
Chytlavá jednoduché melodie, vtipný podtón, úžasná barvnosti i close-up záběry. To vše dělá z tohoto spotu s mottem "Zdravé nemusí znamenat jednotvárné" doslova food-porn zážitek.

Čerstvá zelenina asi není něco, s čím by si člověk spojil fast foodový řetězec Mc Donald's. Mnohem větší asociaci vyvolá třeba hovězí maso. Při propagaci nového Veggieburgeru se proto německá agentura Neue Digital rozhodla tyto dvě veci propojit – a vznikla kráva, vytvořená z čerstvé zeleniny. Líbí se nám jednoduchý, vtipný nápad I čisté provedení.


S jídlem se sice hrát nemá, občas to ale není na škodu. Třeba v této printové reklamě pro McCormick. Ta ukazuje světové památky jako je Taj Mahal nebo Eiffelova věž vytvořené přímo na taliří. Úplně se nám na pařížskou chloubu sbíhají sliny.

Zdroj: AdWeek

 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: