Čína není pro Apple zemí zaslíbenou

20. 2. 2012 | Bednářová Daniela
Apple ztrácí podíl na čínském trhu. Cena je příliš vysoká a domácí výrobci získávají převahu.

Čína je největší trh s mobilními telefony, není proto divu, že i Apple si chtěl kousek z tohoto chutného koláče uříznout. Ale jak to tak vypadá, narazil na tužší sousto, než jaké očekával. Vinu na tom nese i pošramocená pověst. Jedna z místních firem se s Apple soudí o používání názvu iPad, dále zde byly problémy s továrnami dodavatelů a pracovními podmínkami.

Ještě minulý týden se hovořilo o výborném postavení společnosti Apple na burze, ale díky stavu na čínském trhu došlo i k poklesu hodnoty akcií. Za poslední čtvrtletí loňského roku byl Apple celosvětovou jedničkou v prodeji chytrých telefonů, v Číně je ale až na pátém místě. Jeho podíl na trhu klesá a nyní se pohybuje kolem 7,5 %.

Konkurence je na největším světovém trhu s mobilními telefony obrovská. Většinu z uživatelů 1 miliardy mobilních telefonů se pro sebe snaží urvat nejen mezinárodní firmy jako Samsung a Nokia, ale i místní značky Huawei Technologies a ZTE.

Mobilnímu trhu v zemi nebeského draka vévodí poměrně nově Samsung s 24% podílem, za ním je s méně než 20 % Nokia, jejíž podíl na trhu se v průběhu roku snížil téměř o polovinu. Lokální firmy ZTE a Huawei si vylepšily svoji pozici i díky spolupráci s čínskými mobilními operátory.

Velkou roli zde hraje i cena. Podle čínských analytiků je ideální cena za telefon kolem 70 % měsíčního platu, iPhone má cenu více jak dvou měsíčních platů. Řada lidí v Číně tak dává přednost levnějším místním značkám a Apple zde ztrácí svoji pozici.

Zdroj: www.reuters.com
 

Štítky dokumentu: Facebook Mobilní zařízení
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.