Co opravdu znamená facebookový fanda pro značku?

15. 8. 2013 | BeDa
Počet lajků jako měřítko ješitnosti. Soutěže v získávání velkého počtu fanoušků nemají ten správný ekonomický základ.

Na základě řady studií slyšíme v podstatě o fanoušcích značek na Facebooku neustále to stejné.

U fanoušků je mnohem vyšší pravděpodobnost ( až o 80 %) toho, že jsou i zákazníci značky.
V konkrétních produktových kategoriích utrácejí více peněz (asi o 43 % více).
Mají vyšší tendenci pokračovat v používání značky po jednom nákupu.
Je u nich větší pravděpodobnost toho, že značku doporučí dál než u těch, kteří svůj like firmě nedali.

Opakovány jsou i důvody, proč se uživatelé největší sociální sítě světa stávají fanoušky značek. Jsou to slevové nabídky, kupony a výhodné akce a také touha podpořit oblíbenou značku a mít o ní pravidelný přísun novinek. Vlastně jde ale o trochu obšírnější popis jednoduchého faktu - dobří zákazníci prostě dávají svým oblíbeným firmám lajky. Tak to alespoň uvádí Ryan Rasmussen ve svém textu na serveru allfacebook.com.


Kde ale leží ta pravá hodnota facebookového fanouška? Jaké jsou hlavní důvody pro investování do získání a udržování početné fanouškovské skupiny? Odpovědi jsou tři: zisk, loajalita a povědomí o značce. Na těchto věcech záleží každému vedení firmy.

Podle  Zócalo Group, kde Rasmussen pracuje, jsou tyto prvky měřitelné na základě zkoumání povědomí o značce, tendenci ke koupi, počtu nákupů, hodnoty zákazníka, úspory na zákaznické péči, nebo na základě přímých metrik jakou jsou prokliky, odkazy a nákupy kuponů z období, kdy byli uživatelé vystaveni působení obsahu, který firma přidávala na svůj facebookový profil.


Veškeré chování svých fanoušků se snaží firma
Zócalo Group promítnout do zisku, jasného ukazatele. Také si nemyslí, že všechny firmy mohou cenit své fanoušky na stejnou hodnotu. To potvrzují i jiné průzkumy. Ten od společnosti Syncapse například ocenil fanouška BMW na 1 613 dolarů, fanouška Starbucks na 177 dolarů a fanouška Coca-Coly na 70 dolarů.


Některé firmy ale používají  počet lajků na stránce dál jako měřítko ješitnosti. Kdo dosáhne dřív milionu lajků? Jen takové cíle nemají úplně ekonomické základy. A v byznysu nejde vždy jen o kvantitu. Důležitá je i kvalita - v tomto případě loajalita zákazníka/fanouška. Firmy více cení pravidelné zákazníky než člověka, který jednou provede nákup přes zvýhodněnou akci.

Zdroj: www.allfacebook.com

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: