Coca-Cola - lední medvědy vystřídají showgirls a kovbojové

25. 1. 2013 | Bednářová Daniela
Kuchař Kuřátko po Americku - hlasování o konci reklamy jako hit pro Super Bowl.

Crowdsourcing je v poslední době v propagaci velmi populární. Většinou firma své zákazníky a fanoušky požádá o pomoc při tvorbě jména, nové příchutě, ale i celé reklamní kampaně. Coca-Cola si vybrala zlatou střední cestu, kde mají lidé vliv na to, jak reklamní příběh skončí.

 

Po loňském úspěchu s rodinkou ledních medvědů se limonádový gigant rozhodl trochu přitvrdit. Spustil kampaň “Coke Chase” kde mezi sebou o lahev kalorické limonády soupeří tři týmy - kovbojové, motorizovaný gang a showgirls. Lidé svým hlasováním mohou jednotlivým týmům stavět do cesty překážky (tedy provádět sabotáže) a zajistit tak výhru svým favoritům/favoritkám.

 

Jednou z hlavních myšlenek kampaně je propojení několika různých médií. Aby lidé ovlivnili televizní reklamu, musí jít na webové stránky a hlasovat, sdílením na sociálních sítích získají další možnost hlasování a mohou dokonce hrát o ceny. Vyvrcholení kampaně přijde během Super Bowlu. Na začátku hry fotbaloví fandové uvidí reklamu s otevřeným koncem a ještě v průběhu zápasu budou moci ovlivnit, jak by měla skončit. Narozdíl od seriálu Rozpaky kuchaře Svatopluka z 80.let, kdy se o tom, jak bude děj pokračovat, rozhodovalo pomocí vypínačů, budou mít v případě Coca-Coly prim sociální sítě. Po skončení fotbalu, se lidé dozví rozuzlení reklamy.

Coca-Cola ale není jediná společnost, která na reklamu při Super Bowlu využila crowdsourcing. Firma Doritos vyrábějící brambůrky nechala své fanoušky natočit reklamu podle vlastního gusta a nyní vybírají mezi těmi nejpovedenějšími. Vítěz dostane i tučnou finanční odměnu.

 

Také Audi nabízí možnost hlasovat o tom, jak jejich reklama dopadne. U Audi je na výběr ze tří možných příhod, jež se mohou stát mladíkovi, který jel na ples v tatínkově Audi, zaparkoval na místě ředitele a navíc políbil nejkrásnější dívku plesu (k nelibosti jejího přítele). Audi ale nebude chtít napínat lidi až do skončení hry, rozuzlení příběhu odhalí již v sobotu před zápasem.

 

Zdroje: www.brandchannel.com, www.adage.com, www.mashable.com, www.businessinsider.com

Štítky dokumentu: Budování značky YouTube
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.