Coca–Cola nahrazuje dotykové obrazovky bezdotykovou samoobsluhou

15. 7. 2020 | Aneta Birnerová
Máte žízeň? Připravte si smartphone a nechte se obsloužit nápojovým automatem od Coca-Coly na „dálkové ovládání.”

Zdroj: Coca-Cola

Pamatujete si, jaký to byl výkřik techniky, když se v McDonald’s začaly objevovat dotykové objednávkové obrazovky? Ale nepřinesly s sebou jen pozitiva. Jistě každému již za ty roky sledování upatlaného displeje mastnými prstíky přišla na mysl otázka hygieny. 

Coca-Cola ji v aktuální situaci u svých samoobslužných nápojových automatů nemůže dále ignorovat, v době pandemie se mnoho podniků uchýlilo k jejich odstávce. 

Proto od začátku léta do obchodů a restaurací ve Spojených státech instaluje hygieničtější bezdotykové nápojové automaty, které ovládáte pomocí chytrých telefonů.

Potřást si nadálku vítězně rukou ovšem můžeme jen stěží. Problém s hygienou jsme pouze přesunuli z většího na menší dotykový displej. Ale znáte to, malý krok pro člověka, velký krok pro 52 tisíc automatů na nápoje. Právě tolik jich společnost Coca-Cola hodlá bezdotykově vylepšit.

Změní se spotřebitelské chování?

Kvantitativní výzkum společnosti Civic Science pro Coca-Colu říká, že 60 % návštěvníků restaurací preferuje, když si mohou nápoj načepovat sami. 

Jedním z hlavních důvodů je customizace nápoje. Samoobslužné nápojové automaty Coca-Cola Freestyle, které poprvé obsloužily zákazníky v roce 2009, totiž dovolují míchání jednotlivých nápojů na čepu dle vlastních preferencí. Přiznejme si to, my všichni občas máme chuť míchat Coca-colu se Spritem a nikdo o tom nemusí vědět.

Dále také 40 % dotazovaných uvedlo, že se cítí bezpečněji, když mají kontrolu nad přípravou svého nápoje. 

Jedná se o dočasné řešení, nebo počátek změny v chování spotřebitele? Chris Hellmann zastávající pozici Coca-Cola Freestyle vice president věcem nechává volný průběh: 

Nejsem si jistý, jestli spotřebitelé budou automaty používat. Nelámu si s tím hlavu. (...) Používání automatů může být velmi běžné a uživatelé je budou chtít používat pořád. Nebo se automaty stanou velmi malou součástí našeho byznysu. Uvidíme podle vývoje spotřebitelského chování.”

Kromě bezdotykových nápojových automatů Coca-Cola restauracím nabízí také další hygienické příslušenství: jednorázové stylusy, dezinfekci na ruce, jednorázové utěrky a další. 

Coca-Cola Freestyleautomat | zdroj: en.wikipedia.org

Nápoj objednáte pomocí QR kódu

Nové bezkontaktní automaty ovládáte rychle pomocí chytrého telefonu bez nutnosti instalace speciální mobilní aplikace. 

Na každém automatu je QR kód, po jehož načtení se vám objeví klasické objednávkové rozhraní přímo ve vašem telefonu. Zde si zvolíte požadovaný nápoj (nebo kombinaci nápojů). Pak si stačí pouze vyzvednout hotový nápoj z automatu. Názornou ukázku toho, jak to funguje, najdete v následujícím videu:

Štítky dokumentu: Budování značky Design služeb
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.