Coca-Cola se snaží zmenšit svoji uhlíkovou stopu i negativní vliv na zdraví

2. 7. 2013 | Bednářová Daniela
Kupování odpustků - velké firmy se zapojují do programů na záchranu planety, kterou pomáhají ničit.

Sociální odpovědnost je jedním z mnoha skloňovaných témat v marketingu. Firmy, které se nepodílí na záchraně planety nebo boji proti dětské obezitě, mají u spotřebitelů černé puntíky.  

Některé firmy začínají s dobrým úmyslem rovnou podnikat. Například prodejce brýlí Warby Parker s každými koupenými obroučkami věnuje jedny brýle lidem, kteří si je nemohou dovolit.

 


Ale pak jsou zde společnosti, které svoji cestu k pomáhání světu teprve hledají a snaží se zapojovat do různých iniciativ, které by jim mohly pomoci vylepšit jejich obraz u zákazníků.

Vcelku dobrý nápad je to, když se společnost snaží vyřešit problém, ke kterému sama přispívá. Proto se oděvní firmy zapojují do iniciativ na ochranu čisté vody a firmy jako McDonalds, Pepsi nebo Coca-Cola zase do programů na podporu pohybu a nutričních rizik spojených s vyšším kalorickým příjmem. Mají tak odpověď pro ty, kteří jim vyčítají jejich negativní vliv na populaci i planetu.


Coca-Cola a hudebník Will.i.am ze skupiny The Black Eyed Peas založili společnost Ekocycle na podporu recyklovaných produktů. Snaží se lidem pomoci pochopit, že to, co považují za odpad může být použito znovu a velmi efektivně. Logo Ekocycle může získat jakákoliv firma, která vyrábí své produkty alespoň ze čtvrtiny z recyklovaných materiálů. Nabízí k dispozici svoje lahve a plechovky. Na stránkách už mají jeansy značky Levi’s, které v sobě mají skryto 8 recyklovaných lahví od Coly, mezi další recyklované produkty se značkou Ekocycle patří sluchátka Beats by Dr. Dre a zapojila se i společnost Adidas.


Tím ale limonádový gigant nekončí. Podařilo se mu vyrobit lahev, která je zcela recyklovatelná. Jmenuje se plant bottle a je částečně vyrobena z rostlinného materiálu. Zavádí ji mezi své značky postupně od roku 2009 a už jich do běhu pustila přes 15 miliard. Díky apelu na lahev šetrnou k přírodě se Coca-Cole podařilo zvednout prodeje jedné ze svých značek - vody Dasani - o 12 %. Podobný přístup hodlá použít i u svých dalších
brandů.

 

Coca-Cola si tak připisuje pár plusových bodů za snahu o záchranu planety, ale také si vytvořila další způsob, jak oslovit a zapojit zákazníky, kteří na podobná témata slyší.

Zdroj: www.adage.com,

 

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.