comScore: Lidé tráví více než polovinu „digitálního času" v aplikacích

1. 7. 2014 | Petr Michl

To, že je využívání mobilním zařízení na strmém růstu, není nijak překvapivá informace. Již řada výzkumů uvedla, že v některých lokalitách a kategoriích převažuje nad používáním osobních počítačů. Nová studie comScore pro americký trh jde ještě dál. Říká, že lidé tráví více než polovinu „digitálního času" v mobilních aplikacích.

Dle comScore poráží celkově mobilní zařízení desktop poměrem 6:4, uživatelé je využívají v 60 % procentech času, který stráví s „digitálními médii". Na mobilních zařízeních tráví lidé většinu doby nikoliv surfováním na webu, ale v aplikacích, jež obvykle poskytují příjemnější rozhraní pro konkrétní činnost. Zmíněná studie jim přisuzuje 83 % stráveného času na mobilních zařízeních. Mobilní aplikace díky tomu s 51 % stráveného digitálního času uživatelů dokážou „porazit" i desktop.

Ještě zajímavější je pohled na využívání mobilních zařízení versus desktop v konkrétních kategoriích. 70 % interakcí uživatelů se sociálními médii je provedeno na mobilních zařízeních. Na mapy se lidí na nich dívají z 90 %. Mobilní kategorie na špici jsou pak ty, u kterých by to před pár lety nikdo neodhadoval – streamování rádia a prohlížení fotografií.

Ukazuje to především to, že vše je o rychlosti datového přenosu a jeho dostupnosti. Dané výsledky platí pro americký trh s širokou dostupností 4G signálu a datovými tarify bez FUP. Naznačují, že mobilní zařízení jsou v mnoha kategoriích „hlavní silou". Není příliš důvodů předpokládat, že by podobná čísla nebyla realistická i v českém prostředí, až se datová situace změní.

Studie comScore upozorňuje na další aspekt tohoto mobilního vzestupu. Přesun uživatelů k mobilním zařízením není v dostatečné proporci následován i přesunem online reklamy z desktopu do tohoto prostředí. Loni bylo v USA utraceno za mobilní reklamu 7 miliard dolarů, letos to má být dvakrát tolik - to ale stále zaostává za realitou. Odhadované náklady inzerentů na reklamu v letošním roce jsou 49 miliard dolarů – správná proporce dle času stráveného na jednotlivých typech zařízení by byla 29 miliard utracených za mobilní reklamu a 20 miliard za tu na desktopu.

Tato disproporce je způsobená více faktory, částečně nedůvěrou inzerentů v mobilní formáty a zároveň i tím, že distribuce reklam v rámci mobilních aplikací není tak otevřená, jako je tomu na „desktopovém" internetu. Na tento stav doplácí samotní inzerenti tím, že jejich reklama nenásleduje uživatele, tam kde se vyskytují. Reklamy na desktopu usilují o pozornost menšího množství lidí a tím se z logiky věci snižuje i jejich průměrná účinnost. Zásadní problém tento stav pak znamená pro subjekty, pro které je internetová reklama podstatným zdrojem příjmů. Pro online média je řešení situace, kdy roste počet mobilních čtenářů, ale neodpovídá tomu růst mobilních inzerentů, klíčové pro jejich přežití v příštích letech.

Zdroj: comScore, Marketing Land

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.