Content marketing stojí čím dál více na videu

25. 4. 2012 | Michl Petr
Mezi kanály content marketingu vedou stále tištěná média, webové stránky a email. Video se ovšem stává čím dál více populárnější.

„Obsah je král,“ zní již několik let staré heslo. Společnosti si dlouho zdůrazňovanou nutnost poskytovat potenciálním i stávajícím zákazníkům užitečné informace uvědomují čím dál více. S rozvojem moderních technologií může být content marketérem i profesionál na volné noze, co píše po večerech odborný blog. Levnější způsoby distribuce obsahu ale pochopitelně vítají i společnosti. Díky tomu také investice do content marketingu v posledních letech výrazně narostly. Obzvláště to pak platí pro USA a Kanadu, podle zprávy ContentWise z března 2012 utratili v minulém roce marketéři v severní Americe 40,2 miliardy dolarů. Oproti roku 2010 se jedná jen o mírný nárůst, ale trend z tabulky monitorující výdaje až do roku 2001 je zřejmý.

Největším díl z investovaných peněz šel do tištěných médií (58,7 %), náklady na tradiční digitální prostředky pro šíření obsahu, jako jsou webové stránky nebo email, zaznamenaly mírný pokles. Oproti tomu prostředky vložené do jiných forem content marketingu, zahrnující eventy a video, se zvýšily na 44,4 %. Content marketing je rostoucím trendem, podle ContentWise navíc pro něj v severní Americe využívá 52 % společností video. Toto číslo znamená velký nárůst oproti 37 % v roce 2009. Mezi digitálními formami content marketingu nicméně stále převládají webové stránky a rozesílání emailů, používané v loňském roce 82 %, respektive 71 % společností.

 

Tyto dva hlavní elektronické prostředky pro šíření obsahu od roku 2009 oslabují čím dál více využití tištěných médií. V daném roce využívalo „print“ 91 % společností, nyní to je pouze 77 %. To vše má samozřejmě spojitost s výrazně menšími náklady pro šíření digitálního obsahu i se zvyšujícím se časem, který lidé tráví online. I díky tomu tento rok plánuje zvýšit své výdaje na webový obsah 35 % marketérů v USA a Kanadě, celých 55 % pak chce více investovat do tvorby obsahu ve formě videa. Zasílání newsletterů je již zavedená doplňková aktivita a utratit za něj více hodlá jen 15 % marketérů.

 

Velkou příležitost k růstu představuje mobilní internet, jehož význam roste skutečně rychle. Například dle zprávy Marin Software prokliky reklam z vyhledávání na mobilním telefonu narostly od ledna do prosince 2011 z 5,3 % na 12.3%. Lidé čím dál více surfují na internetu i na malých obrazovkách svých smartphonů a i tvůrci content marketingu se tomu budou muset přizpůsobit.

Zdroj: www.emarketer.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.